Inovativni december

Od srede, 12. decembra, do petka, 14. decembra 2018, je na Škofijski klasični gimnaziji potekal podjetniški Inovacijski kamp pod sponzorstvom podjetja Domel, d. o. o. iz Železnikov. 

Inovacijski kamp smo tokrat izvedli v okviru projekta SKOZ (Središče karierne orientacije Zahod), ki spodbuja delo z nadarjenimi dijaki in se zavezuje k njihovi kakovostni karierni orientaciji.

Kampa se je udeležilo 19 dijakov z različnih slovenskih šol: najbolj številčni so bili dijaki Škofijske klasične gimnazije (6), sledijo dijaki Gimnazije Vič (4), Gimnazije Moste (3), Gimnazije Škofja Loka (3), Gimnazije Franceta Prešerna (1), Srednje strojne in kemijske šole (1) ter Gimnazije, elektro in pomorske šole Piran (1).

Prvi dan je po pozdravnem nagovoru mentorja dr. Tadeja Rifla sledilo krajše uvodno predavanje ge. Jožice Frigelj iz organizacije JA Slovenija (https://www.jaslovenija.si/) o pomembnosti podjetništva.

V nadaljevanju je dr. Janez Rihtaršič, direktor razvoja in raziskav, predstavil podjetje Domel, d. o. o. in dijakom zastavil podjetniški izziv. Dijaki so morali razviti ideje za produkte oz. poslovne modele za naslednje desetletje 2020–2030, ki se navezujejo na obstoječe kompetence podjetja (predvsem v povezavi z elektromotorji) in rešujejo problem, povezan s starajočim prebivalstvom v razvitih državah in rastjo prebivalstva v razvijajočih se državah.

Sledila je razdelitev dijakov v skupine. Oblikovali smo 5 skupin, pri čemer smo bili pozorni na to, da so ekipe čim bolj mešane. Z razvrstitvijo dijakov iste šole v različne skupine smo izziv nekoliko otežili, vendar smo se s tem bolj približali realni situaciji. Po malici so dijaki začeli z delom po skupinah, g. Rihtaršič pa jim je bil na voljo za dodatna vprašanja in pojasnila.

Drugi dan smo začeli s predavanjem Jerneja Pangeršiča iz podjetniškega pospeševalnika Katapult (https://katapult.si/). Mladi podjetnik se je v svojem predavanju spraševal, kako inovativna so globalna podjetja, in na primeru nekaterih (npr. Airbnb, Uber) pokazal, da razen nekaterih prilagoditev (trgu in družbi) sodobna podjetja v osnovi ne ponujajo ničesar novega. Sledilo je delo po skupinah. Vsako skupino je Pangeršič obiskal in dijakom pomagal pri njihovih dilemah in izzivih.

Po malici je sledilo predavanje ge. Edite Krajnović iz podjetja Mediade (http://www.mediade.si/) o načelih uspešne predstavitve in nastopa. Dijaki so zbrano poslušali in predavateljici zastavili številna smiselna in zanimiva vprašanja. Pridružila se nam je tudi Petra Ilar, sodelavka ge. Krajnovič, ki je dijake obiskala pri delu v skupinah in jim dala nekaj napotkov glede predstavitve.

Kot zadnji nas je nagovoril g. Gregor Saković, vodja Centra za inovativno podjetništvo pri Novi ljubljanski banki, ki je dijake opremil s koristnimi informacijami o tem, kako zasnovati (uspešen) finančni načrt. Dijaki so po kosilu nadaljevali z delom po skupinah, ki se je pri nekaterih potegnil v zgodnje večerne ure – rok za oddajo poslovnega načrta projekta se je namreč vztrajno približeval.

Po dveh dneh načrtovanja in oblikovanja rešitve izziva je dijake v petek čakala predstavitev pred žirijo in publiko. V nekajminutnih nastopih so dijaki skušali prepričati žirijo, da je njihov produkt oz. storitev najboljša.

Dijaki so predstavili naslednje inovativne ideje:

  • izdelek Fitofarm: alternativni in ekološki prečiščevalec zraka, ki temelji na fitoplanktonu,
  • storitev Ikigai: aplikacija, ki spodbuja bolj dinamično (družabno) življenje starejših,
  • izdelek Coffee & Chill: večnamenski izdelek, ki prispeva k večji sproščenosti in produktivnosti na delovnem mestu – stojalo z glasovnim (vgrajen zvočnik) in vizualnim efektom (LED-lučka), ki omogoča, da skodelica s pijačo lebdi v zraku ter hkrati ohranja temperaturo,
  • izdelek MeDrone: robotska roka (drone) za pomoč starejšim pri raznovrstnih opravilih (dvigovanje predmetov, nakupovanje, sprehajanje psov ipd.),
  • izdelek ErGOflex: sodobna opornica za nogo, ki prerazporedi breme in preko motorja enakomerno dodaja moč, kar omogoča lažje gibanje in ukvarjanje s športnimi aktivnostmi.

Publika in žirija sta predstavitve sprejeli z veliko zanimanja in številnimi vprašanji. Dijaki so se odlično pripravili in pred žirijo je bila težka naloga izbire zmagovalca.

Po malici smo se odpravili v Železnike, kjer je sledila razglasitev rezultatov in podelitev nagrad najboljšim. Zmagala je skupina, ki je ustvarila izdelek Fitofarm. Sponzor kampa jim je izročil nagrade – bone za vetrovnik, ostale skupine pa so prejele tolažilne nagrade. Naše tridnevno druženje smo zaključili z ogledom prostorov Domela, d. o. o in s sklepom, da se naslednje leto spet srečamo.

Jerneja Potočnik

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.

Zavod sv. Stanislava Skip to content