Slikarska razstava Tadeja Žugmana

V Kregarjevem atriju je med 6. novembrom in 6. decembrom na ogled pregledna razstava 45-letne slikarske ustvarjalnosti Tadeja Žugmana.

Žugmanov ustvarjalni opus je na odprtju razstave predstavila umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn, umetnik pa je Zavodu sv. Stanislava ob tej priložnosti poklonil portret pokojnega nadškofa Alojzija Šuštarja. Utrinke z odprtja si lahko ogledate v spletni novici časopisa Družina.

Tadej Žugman je bil rojen 1958 v Ljubljani; študij arhitekture na ljubljanski univerzi je zaključil leta 1984 pri prof. dr. Petru Fistru na področju prenove in ohranjanja arhitekturne dediščine.

S slikarstvom se je srečal že v osnovni šoli pod mentorstvom slikarja Ludvika Palke, očetovega prijatelja, s katerim sta potovala po Sloveniji in fotodokumentirala lepote naše dežele. Te fotografije so bile prva šola kompozicije in barvnih študij. Prevladovali so motivi iz narave. Slike, predvsem v olju,  je ustvarjal v ateljeju in le redko v naravi.

Pred nekaj leti je začel ponovno aktivneje risati in slikati in v tem obdobju je ustvaril  preko 120 portretov v različnih tehnikah, nekaj pa je bilo tudi slik in risb konjev; svoja dela je predstavil na več samostojnih razstavah, slikarsko ustvarjanje pa želi nadaljevati kot portretist po zgledu slovenskih slikarjev Božidarja Jakca, Sava Sovreta in Rudija Španzla.

»S portreti Tadeja Žugmana sem se seznanil na več razstavah in bil vedno znova navdušen nad sintezo likovne spretnosti in sposobnosti slikarja, da njegovi portreti ne le izžarevajo osebnost portretirancev temveč s subtilnimi svetlobnimi niansiranji nadgrajujejo sliko v avtorsko suverena likovna dela. Spreten v detajlih, suveren v različnih tehnikah in izviren v likovnih rešitvah ter eden redkih prepoznavnih portretistov v slovenskem prostoru.«  (Lado Jakša)

»Slikarski portreti Tadeja Žugmana niso samo misticistični izdelki najvišjih slikarskih postulatov, marveč tudi psihološki krokiji osebnosti upodobljencev. Osnova njegovih likovnih del sloni na trdni risbi, katera je spočeta v velikem risarskem talentu, ki je kompozicijske dopolnitve prejel še na fakulteti za arhitekturo, katero je absorviral v Ljubljani.« (Lojze Adamlje)

»Za upodobitve je Žugman izbral posebno obliko nadrealizma in to v vseh možnih tehnikah od risb do slik v olju, pastelih itd. Pri njegovih upodobitvah ni pomemben skoraj fotografski realizem, ampak zlasti izjemno poglobljene dopolnitve tistih detajlov, ki omogočajo predstavitve upodobljenčevih duhovnih posebnosti ali celo želja. Tako je Žugman razvil skoraj neverjetno sposobnost svoje slikarske ali risarske tehnike, ki jo danes obvladajo ali poznajo le malokateri slikarji.« (dr. Peter Fister)

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.