Priprava učencev na digitalni svet

Pred prvomajskimi počitnicami smo v Zavodu sv. Stanislava izvedli še zadnji letošnji seminar za učitelje v okviru programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju z naslovom Digitalna pismenost.

Izobraževanje Glasba pri pouku

V okviru programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju smo 5. aprila izvedli seminar z naslovom Glasba pri pouku in z glasbo v življenje. 17 udeleženk je aktivno sodelovalo pri različnih aktivnostih, ki so jih pripravili Damijan Močnik, Helena Fojkar Zupančič in Tine Bec.

Izobraževanje Učilnica v naravi

V petek, 5. aprila, smo v zavodu izvedli seminar o učilnici v naravi, ki je potekal v okviru programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. Seminarja se je udeležilo 24 učiteljev iz osnovnih šol in vzgojitelj iz vrtca. Še posebej nas veseli, da so bili zastopani različni kraji po Sloveniji, kar tudi kaže na zanimivost in privlačnost seminarja.

Izšel je zbornik Kritično mišljenje v digitalni dobi

Izšel je zbornik mednarodne konference z naslovom »Kritično mišljenje v digitalni dobi«. Zbornik združuje prispevke predavanj z mednarodne konference, ki smo jo ob petindvajsetletnici ponovnega delovanja Škofijske klasične gimnazije in Jegličevega dijaškega doma ter desetletnici ustanovitve Osnovne šole Alojzija Šuštarja organizirali v Zavodu sv. Stanislava med 10. in 12. majem 2018.

Celostno spremljanje in karierna orientacija v šoli

V petek, 4. januarja, smo v zavodu izvedli enodnevno izobraževanje na temo celostnega spremljanja in karierne orientacije v šoli. Seminar je potekal v okviru programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, udeležili pa so se ga učitelji, svetovalni delavci in drugi zaposleni s skoraj celotne vzgojno-izobraževalne vertikale (od osnovne šole do izobraževanja odraslih).

Kritično mišljenje v digitalni dobi

Uvod v praznovanje 25-letnice Škofijske klasične gimnazije in Jegličevega dijaškega doma ter 10-letnice Osnovne šole Alojzija Šuštarja smo letos zastavili bolj mednarodno in razpravljalno. Od četrtka, 10. maja, do sobote, 12. maja, je v prostorih Zavoda sv. Stanislava in v organizaciji Inštituta za raziskovanje in evalvacijo šolstva potekal mednarodni simpozij Kritično mišljenje v digitalni dobi/Critical thinking in digital age, ki je naslavljal dva glavna poudarka delovanja zavoda v tekočem šolskem letu – soočenje z izzivi virtualnega sveta in pomen kritičnega razmisleka v sodobni družbi.

 

“Poslanstvo inštituta za raziskovanje in evalvacijo šolstva je
spremljanje, evalviranje in spodbujanje razvoja
(katoliškega) šolstva v Sloveniji in JV Evropi.”

Vizija do leta 2020

  • Ustvariti in definirati prepoznaven profil katoliškega šolstva v dialogu s sodobno pedagogiko;
  • skrbeti za formacijo učiteljev s pripravo različnih seminarjev in publikacij ter oblikovanje spletne platforme s primeri dobrih praks;
  • graditi povezanost in sinergijo med katoliškimi šolami vključno s podporo ustanavljanju in delovanju Alumni klubov (mreženje, skupni dogodki);
  • skrbeti za prepoznavnost katoliškega šolstva v širšem družbenem prostoru in predstavljanje dobrih praks v širšem okviru, ki presega področje katoliškega šolstva;
  • pomagati pripravljati različne skupne in posamezne projekte;
  • pomagati podpirati odgovorne za katoliške šole;
  • podpirati dejavnosti, ki ustvarjajo specifičen profil katoliških šol;
  • zasnovati inštitut, ki se ukvarja z vprašanji pedagogike, kamor se k sodelovanju povabi mlade raziskovalce.

Zgodovina

Inštitut za raziskovanje in evalvacijo šolstva (IREŠ) je bil ustanovljen leta 2007, ko se je nekaj profesorjev Škofijske klasične gimnazije odločilo, da potrebujejo bolj sistematično in metodično spremljanje kakovosti ter nekaj več teoretskih osnov za svoje pedagoško delo. V prvih letih je inštitut deloval predvsem na prostovoljni bazi, a je kljub temu pripravil nekaj zanimivih raziskav, med drugim tudi raziskavo o položaju prvih desetih generacij maturantov Škofijske klasične gimnazije. V letu 2013 je IREŠ po pridobitvi mednarodnega projekta prvič delno zaposlil dva raziskovalca, ki sta pričela s sistematičnim delom. Danes so na inštitutu (delno) zaposleni trije raziskovalci.

Delo inštituta

Do danes je IREŠ izdal pet publikacij, opravil preko 30 različnih večjih ali manjših evalvacij, izvedel strokovno srečanje za učitelje verskega pouka na katoliških gimnazijah, začel s prenovo predmeta vera in kultura, organiziral mednarodni simpozij o poslanstvu katoliških šol ter pomagal pri pripravi različnih srečanj (srečanje katoliških pedagogov na Ponikvi septembra 2015 itd.). Poleg tega je inštitut sodeloval pri pripravi in prijavi na več kot deset mednarodnih (večinoma Erasmus+) projektov, trenutno pa je koordinator treh Erasmus+ projektov v Zavodu sv. Stanislava. Leta 2015 je prevzel skrb za logistično in administrativno vodenje dela Komisije za šolstvo pri Slovenski škofovski konferenci, od junija 2016 pa skrbi tudi za urejanje spletnega portala Katoliško šolstvo.

S svojim delovanjem si je IREŠ v zadnjih treh letih pridobil prepoznavnost tako med katoliškimi vzgojno-izobraževalnimi ustanovami kot tudi širše. V letošnjem šolskem letu bo ob sodelovanju z zaposlenimi iz drugih enot Zavoda sv. Stanislava izvedel dodatna izobraževanja za učitelje z naslovom Razum, srce in roke. Prednosti celostne pedagogike, ki jih sofinancira Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.

KONTAKT

ires@stanislav.si
(01) 58 22 164

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.