V petek, 20. januarja, je IREŠ skupaj z direktorjem Zavoda sv. Stanislava pripravil srečanje za duhovnike ljubljanske nadškofije z okolico, ki je bilo v prvi vrsti namenjeno predstavitvi prvih izsledkov raziskave, opravljene med nekdanjimi dijaki in dijakinjami Škofijske klasične gimnazije, ter razpravi o rezultatih, mestu gimnazije in izzivih, s katerimi se srečujemo.
V Zavodu sv. Stanislava smo se odločili, da po dvajseti generaciji maturantov, ki je zaključila svoje šolanje na Škofijski klasični gimnaziji poleti 2016, opravimo obsežnejšo raziskavo, ki nam bo v pomoč tudi pri oblikovanju vizije za prihodnje obdobje. Razvoj raziskave in pripravo vprašalnika, ki smo ga razdelili v tri sklope, je prevzel IREŠ, ki je raziskavo izvedel v mesecu oktobru 2016. Vprašalnik v spletni obliki je bil poslan na približno 2800 elektronskih naslovov nekdanjih dijakov, sočasno pa je bil objavljen tudi na spletni in Facebook strani gimnazije. V celoti je nanj odgovorilo 1412 nekdanjih dijakov, deloma pa še 314, kar je več kot polovica vseh, ki so končali šolanje na Škofijski klasični gimnaziji.
Zbranim duhovnikom so predstavniki IREŠ-a predstavili rezultate po sklopih (pogled na gimnazijo, študijska leta, življenjska situacija in pogledi) ter tudi izsledke raziskave o izvajanju predmeta vera in kultura, ki je bila pred slabim letom opravljena med dijaki in profesorji vere in kulture na vseh štirih katoliških gimnazijah in predstavlja prvi korak v procesu prenove učnih načrtov in učbenikov.
V sklopu o gimnaziji so nekdanji dijaki ocenjevali splošno zadovoljstvo, verske vsebine, znanje, odnose s sošolci in profesorji ter vpliv gimnazije na določene segmente življenja (na oblikovanje osebnosti, verske prakse, odnosa do vere, na razvijanje talentov, odločitev za študij …). Izkazalo se je, da so dijaki v splošnem zadovoljni z gimnazijo, ki so jo obiskovali. Zelo dobro so ocenili sodelovanje in medsebojno pomoč v razredu in odnose s sošolci izven pouka. Kar 93 % jih še vedno ohranja stike z vsaj nekaterimi, kar nas zelo veseli. Zanimivo je tudi, da ima kar petina vseh, ki so označili, da so v zvezi, partnerja, ki je obiskoval Škofijsko klasično gimnazijo.
Raziskava je med drugim pokazala, da šola ni imela večjega vpliva pri odločitvi dijakov za študij in izbiro poklica. Ker se zavedamo, da je poklicno usmerjanje zelo pomembno, smo se vključili v projekt Popestrimo šolo, ki ga vodi Nataša Hanuna. Namen projekta je celostno spremljanje in poklicno usmerjanje. Preko različnih skupinskih in individualnih dejavnosti, ki so organizirane z namenom boljšega načrtovanja poklicne poti, osnovnošolci in dijaki odkrivajo in utrjujejo svoje talente ter se spoznavajo s procesom vseživljenjskega učenja in neformalnega pridobivanja kompetenc. Nekdanje dijake, ki so v raziskavi izrazili pripravljenost, da bi predstavili svoj poklic oziroma kot gostje sodelovali pri aktivnostih na Škofijski klasični gimnaziji ali Osnovni šoli Alojzija Šuštarja, smo že vključili v pripravo kariernega dne in nekaterih drugih projektnih aktivnosti.
V sklopu o študiju smo nekdanje dijake povprašali, kam so se vpisali, ali so menjali študij, so ga zaključili, so se udeležili izmenjave … Raziskava je pokazala, da se je največ nekdanjih dijakov odločilo za študij medicine, in sicer slabih 10 % vseh, ki so izpolnili vprašalnik.
Na drugem mestu je študij prava, na katerega se je vpisalo nekaj manj kot 5 % nekdanjih dijakov. V času svojega študija je kar četrtina odšla na izmenjavo v tujino (slovensko povprečje je 17 %). Z dijaki, ki so se izobraževali v tujini ali tam živijo in delajo, smo začeli navezovati stike. V mesecu decembru smo zanje organizirali srečanje, namenjeno druženju, spoznavanju in deljenju izkušenj, sedaj pa pripravljamo bazo s podatki o državah in informacijah, ki jih lahko ponudijo zainteresiranim nekdanjim in sedanjim dijakom. Nekaj posameznikov iz tujine je tudi že sodelovalo na tržnici fakultet na Škofijski klasični gimnaziji, na kateri nekdanji dijaki predstavljajo fakultete in študijske smeri.
V zadnjem sklopu o življenjski situaciji in pogledih so nekdanji dijaki ocenjevali zadovoljstvo z življenjem in materialnimi razmerami, v katerih živijo, ter kako uspešni so v življenju. Poleg tega smo jih povprašali tudi o zaposlitvi, verski praski, zakonskem stanu, družini in odnosu do nekaterih aktualnih družbenih tem.
Izkazalo se je, da so nekdanji dijaki precej zadovoljni s svojimi življenjem. V povprečju so za 8 indeksnih točk bolj zadovoljni od slovenskega povprečja (po Eurobarometru).
Med nekdanjimi dijaki je le 3 % takih, ki iščejo zaposlitev (med mladimi v podobni starostni skupini je v Sloveniji takih 10,21 %), drugi so zaposleni, velik odstotek pa se jih še šola.
Približno tretjina nekdanjih dijakov je samskih, ravno toliko je tudi poročenih (v Sloveniji jih je v podobni starostni skupini 24 %), 10 % jih živi v ustaljeni zunajzakonskih skupnosti, ostali pa so v zvezi, zaročeni ali živijo posvečeno življenje.
Nekdanji dijaki, ki so si že ustvarili družine, imajo v povprečju 0,3 otroka več, kot je slovensko povprečje. Okoli 30 % družin nekdanjih dijakov je še brez otrok, družin s tremi otroki ali več pa je približno trikrat več od slovenskega povprečja. Tudi povprečna starost nekdanjih dijakinj in dijakov ob rojstvu prvega otroka je nižja od slovenskega povprečja (pri dekletih za približno eno leto, pri fantih pa za štiri leta).
Pri vprašanjih o odnosu do nekaterih aktualnih tem (sproščanje azilne politike, splav, evtanazija, izenačevanje pravic istospolnih, zasebno šolstvo, zasebno zdravstvo …) smo ugotovili, da imajo dijaki izrazito pozitivna stališča do sodelovanja Slovenije v evropskih povezavah in zasebnega šolstva, najbolj odklonilna pa do splava.
Po zaključku predstavitve rezultatov je sledila razprava. Duhovniki so podali nekaj iztočnic za razmislek, med drugim tudi o vključenosti nekdanjih dijakov v življenje župnij.
Kolegij direktorja bo pri snovanju vizije za naslednje srednjeročno obdobje poleg izsledkov raziskave upošteval tudi glavne poudarke srečanja z duhovniki in razprave ob osrednji predstavitvi raziskave, ki bo 1. aprila v Zavodu sv. Stanislava in bo v prvi vrsti namenjena nekdanjim dijakom in dijakinjam. Po tej predstavitvi bomo v poletnih mesecih pripravili tudi končno poročilo.
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
ASP.NET_SessionId | session | Issued by Microsoft's ASP.NET Application, this cookie stores session data during a user's website visit. |
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
AWSELB | session | Associated with Amazon Web Services and created by Elastic Load Balancing, AWSELB cookie is used to manage sticky sessions across production servers. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 6 hours | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
locale | 1 month | Facebook sets this cookie to enhance the user's browsing experience on the website, and to provide the user with relevant advertising while using Facebook’s social media platforms. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
TawkConnectionTime | session | Tawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ym_visorc | 30 minutes | Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly. |
AWSALB | 7 days | AWSALB is an application load balancer cookie set by Amazon Web Services to map the session to the target. |
idrxvr | 1 year 1 month | This cookie is used for analyzing the traffic. The cookie collect information on the user activity and identify the issues for improving the service. |
ymex | 1 year | Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation. |
yuidss | 1 year | Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_29568944_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_ym_d | 1 year | Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session. |
_ym_isad | 20 hours | Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers. |
_ym_uid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
atid | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
atidx | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
sid | session | The sid cookie contains digitally signed and encrypted records of a user’s Google account ID and most recent sign-in time. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
yabs-sid | session | Yandex sets this cookie to store the session ID. |
yandexuid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
i | 10 years | This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising. |
id | session | Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
aff | 1 month | No description available. |
ClientId | 1 year | No description available. |
COMPASS | 1 hour | No description |
debug | never | No description available. |
DotMetrics.DeviceKey | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
DotMetrics.UniqueUserIdentityCookie | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
FirstTimeReferer | 1 year 8 months 7 days | No description |
HostSwitchPrg | past | No description |
lb_zemljevid_najdi_si | 10 minutes | No description |
metrika_enabled | session | No description available. |
OIDC | 6 months 1 day | No description available. |
OptInPrg | past | No description |
ref | session | No description available. |
rl_anonymous_id | never | No description available. |
rl_user_id | never | No description available. |
RoutingKeyCookie | past | No description |
session_hihaho | 6 hours | No description |
site | session | No description |
twk_idm_key | session | No description |
ww_d | 50 years | No description available. |
ww_p | 50 years | No description available. |
ww_s | 30 minutes | No description available. |