Projektni teden

V naravoslovnem tednu za šestošolce so se zvrstili dnevi posvečeni naravoslovnim vedam: matematiki, fiziki, kemiji, biologiji, geografiji in praktikumu.

Učitelji naravoslovnega aktiva smo jih poskusili podati čim bolj plastično in zanimivo preko delavnic in poskusov. Učenci so v tem tednu pripravili veliko samostojnih izdelkov. Nad njimi so bili navdušeni. Nastali so vulkani, celice, mostovi, vulkanske tortice, zbirka kamnov, padalo, indikatorska paleta bolj in manj kislih prsti… Veliko je bilo medpredmetnega povezovanja. Učitelji smo sodelovali in prepletali svoja znanja in izkušnje.

Letošnji projektni teden je bil obogaten s še eno tematiko geologijo-vedo o kamninah. V petek so se nam pridružili strokovnjaki s fakultete za geologijo dr. Mirjam in Marko Vrabec s sodelavko Nastjo in še ljubiteljski zbiratelj flurescentnih mineralov in kamnin g. Tomaž Schwartzbartl. Skupno smo organizirali 8 različnih delovnih postaj o kamninah in tleh. Marsikdo se je v tem dnevu naučil določati nekaj osnovnih tipov kamnin na Slovenskem. Kamnine so si ogledali pod mikroskopom, pod UV lučjo v temi in še mnogo drugega, izdelali so tudi svojo zbirko kamnin.

Sedmošolci so v času projektnega tedna izvedli zimsko Šolo v naravi, ki je učence poleg plavanja, drsanja, teka na smučeh in 3-dnevnega smučanja na Višarjih, obogatila še z zanimivosmi o TNP-ju oz. okoliških gora z značilnostmi rastlinstva in živalstva, seznanjali so se s turno-smučarsko in alpinistično opremo ter izvedeli vse o plazovih in reševanju v gorah. Pohoda v Krnico se (zaradi poledenele poti) ni realiziralo – kar učencev ni pretirano užalostilo, so pa preostali čas dodobra izkoristili za druženje in povezovanje.

Tako kot vsako leto je bil tudi letos umetnostni teden za osmošolce posebna priložnost, da se učenci in učitelji na drugačen način srečamo z učno snovjo. Na začetku tedna so učenci dobili v branje dve pesmi (eno Prešernovo in eno sodobno). Ti dve pesmi so potem predelali v scenarij, na podlagi katerega je nastala odrska uprizoritev, ki so jo učenci predstavili v petek, ko smo tudi z lepimi vtisi zaključili letošnji umetnostni teden.

Kdo smo Slovenci? Kaj je naše in nas dela drugačne, edinstvene? Katere mostove moramo zgraditi, da lahko bivamo z drugimi? Kdo je tistih pol milijona Slovencev, ki so razseljeni po svetu in so še vedno Slovenci in se želijo povezovati z domovino? Zakaj so tisti, ki živijo za mejo, včasih motor naših prizadevanj za slovenstvo? Je od širine našega srca odvisno, koga sprejmemo za svojega, mu v svoji domovini izkažemo dobrodošlico in se čutimo obogatene, če lahko sobivamo z njim? In še mnoga vprašanja smo si mentorji in devetošolci zastavljali na družboslovnem tednu. O njih smo povprašali tudi številne goste, ki so bili počaščeni, da nas zanimajo tem, s katerimi se poklicno in strokovno ukvarjajo.
Nekaj izdelkov smo uspeli objaviti na tudi na spletu. Za učence je bilo gotovo najbolj prijetno, ker je bilo sproščeno. Za učitelje, ker smo si lahko vzeli čas.

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.

Zavod sv. Stanislava Skip to content