Letošnjega, 18. dramskega festivala, se je udeležilo devet razredov, kar sploh ni majhna udeležba, saj je čas zelo zaznamovan z epidemijo, to pa je pomenilo nemalo ovir pri organizaciji samega festivala. Tako smo dve predstavi videli šele po izteku organiziranega festivala, v naslednjih tednih, saj so bili dijaki zaradi karantene doma.
Sodelovali so dijaki vseh štirih letnikov, in sicer:
Tema festivala je bila – po pričakovanju – Se sliš’mo, kar so razredi »slišali« zelo različno, predvsem pa pestro. Bila je zastavljena dovolj široko, kar so dokazale tudi predstave, ki so se odigrale na našem odru.
Videli smo devet odličnih predstav. Dve sta bili izvedeni na odru, preostalih sedem v razredih. Pri vseh se je izkazalo, da smo prostor v razredu znali imenitno izkoristiti. Posnetki so dosegljivi na kanalu YouTube, priporočamo, da si jih v teh prazničnih dneh ogledate. Strinjali se boste, da so dijaki v svoje predstave vložili veliko truda, kar zelo cenimo in vas spodbujamo k nadaljnji ustvarjalnosti.
Predstava 4. č nosi naslov UMOR NA LETALU LAS VEGAS.
Ker so dobili en sam gledališki list, smo se gledalci morali znajti ter predvidevati vloge igralcev in še kaj. Predstava je bila zabavna, a hkrati srhljiva, saj se je med letom na letalu dogajalo marsikaj bolj ali manj nepredvidljivega. Pravo ogledalo naših odnosov.
Zgovorni naslov BETHOFN nas popelje skozi tragično življenje velikih skladateljev Beethovna, Mozarta in Salierija. Gluhota prvega izmed njih je bila osrednja tema predstave, ki je gledalce opomnila na krutost zahtev zunanjega sveta.
Igra z naslovom FRAN-Ž nam predstavi človeka, pravzaprav zgodbo v njegovi glavi, pisatelja, ki ga je življenje precej strlo in ga sunkovito premetava med skrajnimi čustvi, zato si poišče pomoč pri psihiatrinji. A slišati je moral predvsem samega sebe, pa je šlo. Zelo barvita predstava!
Naslov predstave 3. b je ID.
Zgodba mladih ljudi iz vsakdana – kako se premalo poslušamo, se prizadenemo, ne razumemo, preslišimo, spregledamo, kdo nas res ljubi in kdo ne, se zapiramo v svojo dušo in ne ukrenemo nič, da bi biližnjega osrečili. Novo zrcalo našim odnosom.
Naslov je KO JE SMRT NALEZLJIVA.
Pred gledalci se je odvila prava sodobna kriminalka. Prvi smrti resnično sledijo naslednje, vmes pa se odvijajo nepričakovana razkritja, razpleti, ki bolijo, presenečenja v odnosih. Zelo dinamična predstava!
Predstava nosi naslov IN POTEM JU NI BILO VEČ.
Že scena nas je takoj opozorila, da smo v drugačnem, antičnem času. Pred nami se je razgrnila znana zgodba o Orfeju in Evridiki, a z novim, boleče preoblikovanim vzročnim zaporedjem. Za tragično izgubo Evridike je bil kriv Had, ob njem pa moire, boginje usode, ki jim je malo mar za pravo ljubezen. Vse je bilo na svojem mestu, od scene do kostumov in igre, pohvalno!
Naslov predstave 4. a je SE SLIŠI?
Razred, ki na oder postavlja že svojo četrto predstavo, nam vedno znova odpira boleče socialne teme. Obetaven začetek s poroko se sprevrže v kruto vsakdanjo deziluzijo zakonskega para, ki se poroči iz ljubezni, že na poročnem slavju pa se izkaže, kaj bo botrovalo nesreči nove družine. Soseda skuša pomagati, a drugi je ne slišijo, tako kot tudi stiske mlade žene ne. Zgodba, ki boli.
Predstava 2. a nosi naslov ALI ME SLIŠIŠ?
Igra je iz našega aktualnega vsakdana – epidemija korona virusa, pouk na daljavo, družinski odnosi za zaprtimi vrati. Dijakinja, ki trpi zaradi očetovega alkoholizma in prosi, da bi jo kdo slišal, nazadnje naredi dejanje, ki ga zaslišijo vsi in se tako prebudijo iz otopelosti. Še ena zgodba, ki jo prepoznavamo v sedanjem času. Postavitev v razredu je bila zelo dobro izkoriščena.
Predstava 2. b ima naslov ROMEO?
Tudi ta predstava se dogaja v sedanjem času, v dijaškem okolju in nam predstavlja novodobna Romea in Julijo, katerih ljubezenska zgodba se ne razpleta v pravo smer, saj se zaljubljenca – ne slišita, poleg tega se razkrije še vprašanje prave Romeove identitete.
Komisija ni imela lahke naloge in je kar poglobljeno usklajevala, primerjala in utemeljevala izbiro. Vabim vas, da se veselite in ne žalostite ob nagradah, tudi če ne boste nagrade dobili prav vi. Naj vam bo v spodbudo za drugo leto, za še boljše predstave!
DEBITANTI
Nagrado dobi 1. d.
In to ne samo zato, ker je med vsemi razredi 1. letnika sodeloval samo ta razred, temveč ker je bila predstava simpatična in zgovorna. Razred, ki veliko obeta! In spodbuja k sodelovanju tudi druge!
GLEDALIŠKI LIST
Nekaj razredov se je gledališkemu listu odpovedalo, kar je gledalcem in komisiji omogočilo globlje tuhtanje, kakšen naslov nosi predstava in kdo v njej koga igra. Prav tako je na nekaterih gledaliških listih bilo premalo podatkov. Nominirana sta dva gledališka lista, in sicer razredov 2. č in 2. a.
Nagrado prejme: 2. č.
SCENA
Scene so bile v predstavah zelo različne – od popolnoma skromne, preproste, do bogate, barvite in očesu dopadljive. Čestitamo vsem, ki ste dali domišljiji pot in znali izkoristiti razred. Nominirani so bili trije razredi: 3. e, 2. b in 2. č.
Nagrado prejme: 2. b.
KOSTUMI
Kostumi so bili v igrah zelo različni, od neopaznih, vsakdanjih do močnih, zgodbo poudarjajočih. Pomembno je bilo, kako so sovpadali s časom, ki je bil v zgodbi prikazan, in odražali karakterje likov. Nominirani so: 2. č, 4. č in 3. a.
Za zanimive kostume, izjemno masko in prikaz različnih skupin dobi nagrado 4. č.
BESEDILO
Vsa besedila so bila avtorska in vsako po svoje zanimivo. Nominirana so besedila, ki presenečajo s svojo izvirnostjo in bogato sporočilnostjo: to so iz razredov 3. e, 2. a in 4. a,
nagrado pa dobi 3. e.
REŽIJA
Presenetila je dobra režija predstav. Pri nekaterih se čuti nepovezanost prizorov in slabše poteze režije. Predstave, ki so, kot se reče, »stale«, imele trdno fabulo in jasne prehode, so igre 2. a, 3. e in 2. č.
Nagrado za najboljšo režijo pa prejme 2. a.
GLAVNA ŽENSKA VLOGA
Pri nekaterih predstavah smo bili v dilemi, ali je posamezna ženska vloga glavna ali stranska, enako pri moških. Komisijo pa so s svojo igro prepričale tri igralke, in sicer Hana Lazar iz 2. a v vlogi Amande, Ina Usenik iz 3. e v vlogi psihiatrinje in Anja Papa iz 4. a v vlogi neveste.
Nagrado za najboljšo glavno igralko dobi Hana Lazar.
GLAVNA MOŠKA VLOGA
Veliko predstav nima glavne moške vloge oz. so vloge skoraj enakovredne. Izstopajo pa igralci v nekaj predstavah, ki jih komisija tudi nominira, in sicer so to Matej Kržičnik iz 3. e v vlogi pisatelja, Filip Jeseničnik iz 2. č v vlogi Hada in Julijan Kavčič iz 4. a v vlogi ženina.
Nagrado prejme Filip Jeseničnik.
STRANSKA ŽENSKA VLOGA
Stranskih ženskih likov je v predstavah veliko. In vse igralke so bile zelo dobre. Izpostaviti pa velja z nominacijo Amber Brvar iz 4. č, Manco Drgan iz 4. a in Ana Rupnik iz 2. č. Tudi Filip Knific iz 3. a je bil odlična tajnica.
Nagrado dobi Ana Rupnik.
STRANSKA MOŠKA VLOGA
Tudi moške vloge so bile prepričljive in močne. Kolektivni duh v nekaj predstavah, npr. v 3. e, 4. a in 4. č, so prevladali nad individualnimi vlogami, vendar je še vedno mogoče občutiti kvaliteto prispevka posameznikov. Nominirani so Urh Prašnički iz 2. a, Žiga Škerbec iz 4. č in Anton Toni Lenarčič iz 2. č.
Komisijo pa je s svojo vlogo zlasti prepričal Urh Prašnički.
PREDSTAVA KOT CELOTA
Naloga ni bila preprosta, saj so bile predstave bogate, prepričljive in kompozicijsko sklenjene. Vsekakor pa so posebej izpostavljene tri predstave, ki učinkujejo kot skladna celota. To so predstave, v katerih fabula stoji trdno na vseh ravneh in smo gledalci doživeli pravi odrski užitek, predstave 2. č, 3. e, 2. a in 4. a.
Izbrali smo predstavo, ki nas prepriča s svojo kompaktno zgradbo, od prvega do zadnjega diha napolnjeno dramsko situacijo, izjemnim ritmom, dobro igro in učinkovitim zaključkom.
Nagrado za najboljšo predstavo v celoti prejme 3. e.
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.