Maturantska ekskurzija in romanje v Rim

29. marca 2023 so se maturantje odpravili na ekskurzijo v Rim. Na poti do večnega mesta so se ustavili še v Assisiju, v dneh, ki so sledili, so raziskovali antični Rim, Vatikan in Ostijo.

1. dan: Assisi

Pa zgodnjem začetku dneva smo nekaj ur po poldnevu končno prišli v težko pričakovan Assisi. Po več urah sedenja in igranja družabnih iger ali poslušanja glasbe v avtobusu smo bili rahlega vzpona v klanec kar veseli. Z vodenjem profesorice smo si ogledali tako cerkev z grobom blaženega Carla Acutisa in cerkev svete Klare, a do njenega groba žal nismo mogli. Nekateri so nato odšli na kosilo ali kako drugače preživeli prosti čas po mestu, drugi smo se z razredničarko spustili po klancu navzdol v skromno cerkev svetega Damjana, ki pa jo obdaja čudovita narava. Ponovno smo se povzpeli v center Assisija, se zbrali pri cerkvi svetega Frančiška in po razlagi profesorice vstopili v dvonadstropno cerkev, kjer smo občudovali freske in ostalo umetnost.

Že bolj proti večeru smo se z avtobusi podali proti naši nastanitvi v Rimu, kamor smo po ozkih ulicah v zgodnjih večernih urah končno prispeli. Sledila je tipična italijanska večerja in nato zaslužen počitek.
Doroteja Košir, 4. a

foto: Filip Knific

2. dan: Antični Rim

V četrtek smo že zgodaj začeli dan in se odpravili v center Rima. Ogledali smo si številne znamenitosti, kot so Kolosej, Konstantinov slavolok, Forum Romanum in še nekatere druge. Poln dan ogledov smo zaključili bolj umirjeno na Španskem trgu in počakali na sončni zahod.

Lana Groznik, 4. b

4. a (foto: Filip Knific)

4. b (foto: Lana Groznik)

3. dan: Vatikanski muzeji

V petek smo se zbudili v lepo sončno jutro. Po zajtrku smo se posedli na avtobuse in se odpravili proti Vatikanu, da bi si ogledali Vatikanske muzeje. Tam smo naleteli na težavo – v vrsti smo morali čakati več kot tri ure, a to nam ni vzelo želje po ogledu. Ko smo le stopili notri, smo bili priča mnogim lepim prostorom, številnim kipom in celo Sikstinski kapeli. Po ogledu smo imeli čas za kosilo, nato pa smo se počasi odpravili proti Angelskemu gradu, od tam pa k maši, ki jo je za nas daroval g. Martin Zlobko. Na poti do Španskih stopnic so sošolci v obliki kratkih predstavitev povedali mnogo novih stvari. Ogledali smo si še sončni zahod in se tako počasi odpravili nazaj proti hotelu, kjer nas je že čakala izvrstna italijanska »pašta«.

Benjamin Miklič, 4. č

foto: Nejc Štular in Benjamin Miklič, 4. č

4. dan: Ostija

V soboto smo se z avtobusom odpeljali nekoliko izven Rima. Na poti smo si ogledali še katakombe iz prvih let krščanstva, nato pa prišli v obmorsko mestece Ostija, kjer smo imeli čas za kosilo in sprehod. Kdor je želel, se je lahko tudi vrgel v morje. Sledil je ogled izkopanin antičnega mesta Ostija, kjer smo se sprehodili med ostanki, se malo pohecali na račun prvega rimskega McDonaldsa in se ustavili še v ostankih tamkajšnjega gledališča, kjer je vsak razred priredil eno točko.

Pia Klemenčič, 4. d

4. b

5. dan: Vatikan

Nikoli ne bom pozabila, da sem bila na Cvetno nedeljo pri maši v Vatikanu, pri kateri je tudi somaševal papež Frančišek. Imeli smo zelo dobre sedeže, tako da smo ga lahko po maši, ko se je vozil okoli in pozdravljal ljudi, tudi pobližje videli in mu pomahali.

Mučna pa je bila hoja po utesnjenih stopnicah na vrh kupole Bazilike svetega Petra. Stopnic kar ni in ni zmanjkalo, stene pa so se le ožile. Vendar, ko sem prišla na vrh se mi je zdelo vredno. Razgled je bil res prečudovit in kar nekaj časa vzame, da se ga nagledaš. Ni pa bil krasen samo razgled, osupljiva je bila tudi sama notranjost bazilike. Težko si jo je ogledati v celoti v manj kot 10-ih minutah in ne veš, kje bi sploh začel. Težko je opisati občutke, ki sem jih doživljala, ker sem bila po resnici povedano že malce utrujena od občudovanja vseh teh lepot Rima. Res pa je, da je bilo v živo vse popolnoma drugače kot na slikah. Ne da se občutiti teh občutkov drugače, kot da opazuješ umetnost in ostale lepote Rima v živo.

Zadnjega dneva v Rimu ne bom pozabila predvsem zaradi dežja in sodre, ki sta padala popoldan. S sošolkami smo hodile iz slaščičarne v trgovinice in kavarne, ker nismo vedele, kam bi se dale. Vsega smo bile že naveličane in ene so bile bolj, ene malo manj mokre. Dež je zelo pokvaril vzdušje, saj smo na koncu le še odštevale ure in minute do odhoda domov. Je pa bila kljub manjšim nevšečnostim to zagotovo ena najboljših in nepozabnih ekskurzij, še posebej, ker je bila to naša zadnja razredna ekskurzija na Škofijski klasični gimnaziji.

Ivana Novak, 4. e

Naša udeležba pri maši na cvetno nedeljo v Vatikanu je bila omenjena tudi v Prvem dnevniku in Dnevniku.

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.