Razredi so svoje jaslice izdelovali v sredo, 22. decembra, po glavnem odmoru. V četrtek, 23. decembra, so jih v živo predstavili komisiji, vsi ostali zainteresirani dijaki in profesorji, tudi tisti, ki jih je karantena zadržala doma, pa so lahko predstavitve spremljali v neposrednem prenosu. Komisija ni samo izbrala prejemnikov posameznih nagrad, ampak je tudi izpostavila močne točke vsakih razrednih jaslic.
1. a nas je skozi tunel za grešnike popeljal do trenutka odrešenja, do Božjega odpuščanja, ki ga deli Novorojeni, tudi v njihovih razrednih živih jaslicah.
Na predstavitvi 1. b si je komisija odpočila na udobnih blazinah ob ognju, kjer je modri pastir pripovedoval zgodbo o srečanju z angelom in sveto družino, vse pa so vpletli v pesem Tam stoji pa hlevček. Jaslice na stropu so naš pogled usmerile v nebo.
1. c se je izkazal kot pozoren opazovalec družbenega dogajanja in vseh omejitev, povezanih s korono, namreč: Jožef in Marija sta porodno sobo dobila šele v Platonovi votlini.
1. č so v postavitvi jaslic prepoznali svojo dijaško realnost: dijaki kot ovčice, zvezde njihove želje, prazen hlevček pa prostor srca v pričakovanju, vse ob nežnih zvokih violine.
V 1. d nam jaslice niso bile vidne takoj, so se pa pokazale ob izgovarjanju resnic o Kristusu, ki so ga potem osvetlili in počastili. Sporočilo so aktualizirali, prenesli v svojo stvarnost kot konflikt med zunanjim in notranjim bogastvom, torej med globino denarnice in globino srca.
2. a nas je na začetku opogumil in podprl z božično zgodbo s svetlim delom rožnega venca, ki je obkrožal Slovenijo in celotno postavitev jaslic na splavu nemirnega morja, tako da so vključili še širšo simboliko božiča.
V 2. b smo vstopili v čisto temo in potem so dijaki s podajanjem plamenčkov kontrastno spreminjali slabe stvari v dobre in tako spreminjali temo v svetlobo, dokler ni luč osvetlila estetsko izčiščenih senčnih jaslic.
2. c so s šepetanjem v temi ustvarili resnično temačno in tesnobno vzdušje, strah je za hip pregnal osvetljeni angel na omari, luč pa se je širila med njimi in prinesla božični mir.
Na jaslice 2. č bi bila ponosna vsaka fara, prav tako na njihovo ubrano petje. Popeljali so nas v otroške spomine na božič in nas povabili na praznovanje v skupnosti.
2. d so v božično zgodbo vnesli živahnost in vedrino, v jaslice pa simboliko človeškega strahu in Božjega zavetja na malce bolj abstrakten način.
Tema, grozna glasba, apokaliptično vzdušje v 3. a. Negotovost, v katero smo vstopili, se je nežno prelila v mir, ki ga prinaša Jezusovo rojstvo. Simboliko jaslic so povezali z resnico, da Jezus biva v nas, če ga hočete videti, se torej poglejte v ogledalo.
V 3. b dobro razumejo, kako je decembra biti škofijec, težave te zasipljejo. Vendar so našli rešitev: vse lahko položimo k Jezusu in z lučjo, ki izvira iz njega, osvetlimo vse dobro v našem življenju; še posebej, če se povežemo v skupnost in ubrano zapojemo.
Po predstavitvi jaslic v 3. c kartam res ne moremo več reči “hudičeve podobice”, saj so s tarok kartami predstavili božično zgodbo, pa tudi simboliko Jezusa Kristusa: srce – ljubezen, ki je šla na križ.
Ko smo vstopili v 3. č, smo vstopili na nebeško zabavo in skupaj z angeli in slavljencem Jezusom opazovali tipičen družinski božični večer: od nemira in prepira do miru. Bog, dobro si to zrihtal.
3. d je poskušal prebiti zid na zelo fizičen in z ritmično spremljavo učinkovit performativni način. Vendar zid lahko prebije le Gospod.
3. e je za Jezusov 2021. rojstni dan s plesom in odlično torto ter poglobljeno teološko razlago simbolov počastil Jezusov rojstni dan in zabava najbrž še vedno traja.
Minimalistična podoba v 4. a je posegla globoko v človeške misli o smislu življenja. Je res ali je le iluzija? Srce je zaceljeno in obžarja ga luč.
Hrup v temi 4. b prekine telefonski klic in luč, ampak človek se ne opogumi, da bi dvignil slušalko. Šlo je šele v tretje. Božji glas ga spodbudi, naj se ne boji in naj pokliče. V mrzličnem iskanju telefonske številke pa se zasvetijo jaslice.
4. c nas je popeljal v čas pred rojstvom Kristusa in zapel avtorsko skladbo o božični zgodbi, aktualizirani z grešnostjo sodobnosti in izvirnimi besednimi igrami.
Najprej sumljiva kuverta z neba, potem pa še bolj sumljiv trojanski konj zasejeta dvom v resničnost nebeškega darila. Vendar je ta trojanski konj v naših glavah in Kristusovo rojstvo prinaša mir in veselje. Si pripravljen sprejeti Božje darilo?
4. d je v predstavitev inovativno vključil komisijo. Počasi so s 4. d odpadale vezi in v njihovih srcih so se izrisale jaslice.
Izbor komisije je bil izredno zahteven, saj so bile vse jaslice zelo dobre in se je bilo res težko odločiti.
Najboljši debitanti: 1. b
Komisijo je prepričalo pripovedovanje modrega pastirja, ubrano petje in misel: “Mar nismo vsi priče Božjega rojstva?”
Najboljša likovna podoba: 4. b
Lično izdelane minimalistične jaslice so zasijale na odprtem Svetem pismu in prepričale komisijo.
Najboljša sporočilnost: 4. č
Gre za zgodbo o Troji: Si pripravljen sprejeti Božje darilo? Poruši obzidje strahu.
Celostna podoba in sporočilnost
3. mesto: 3. č in 1. b
3. č je razred, ki je prikazal resnično radost ob Jezusovem rojstvu, 1. b pa so najboljši debitanti z modrim pastirjem.
2. mesto: 4. b
Tudi tokrat so prepričale jaslice na odprtem Svetem pismu.
1. mesto: 4. c
Božično sporočilo, predstavljeno na sodoben način v zanimivi originalni izpovedi, oblikovano v rap slogu, z zanimivo izdelanimi jaslicami “Jezus kliče te”.
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.