Srečanje projekta Erasmus+ AFIRME na Siciliji

V okviru projekta Erasmus+ AFIRME je skupina naših dijakov skupaj s sovrstniki iz Gradca zadnji teden aprila preživela na izmenjavi na prijateljski šoli v Modici na Siciliji.

V okviru tretje (in tudi zadnje) izmenjave v okviru projekta AFRIME smo se lotevali predvsem vprašanj raznolikosti, socialnega vključevanja, vprašanja integracij ipd., saj Sicilija že sama po sebi tako s svojo bogato in pestro kulturnozgodovinsko podobo kot tudi s svojim položajem v sodobnih družbenopolitičnih in migrantskih tokovih odpira tovrstno tematiko. Že doma smo spoznavali raznolike obraze Sicilije (geografsko, zgodovinsko, umetnostno, kulturno, politično, kulinarično itd.) in življenja tamkajšnjih prebivalcev, na podlagi tega pa smo potem sestavili tudi predstavitveno knjižico v angleščini, ki smo jo namenili tudi graškim dijakom, s katerimi smo se nato v nedeljo, 24. aprila, skupaj odpravili na pot proti Benetkam, od koder smo poleteli v Catanio na Siciliji. Ob prihodu v Modico smo že doživeli delček barvite in radožive sicilijanske kulture, saj so bile ulice in trgi v mestu preplavljeni z množico ljudi, ki je praznovala god sv. Jurija – naš hotel pa se je nahajal tik pod njemu posvečeno bogato baročno cerkvijo.

V ponedeljek zjutraj smo se srečali z našimi gostitelji, ki so nas odpeljali na ekskurzijo v Sirakuze, saj je 25. april v Italiji državni praznik, tako da so bile šole zaprte. Ogledali smo si bogat arheološki park z antičnimi ostanki (med drugim gledališče, v katerem v drugi polovici maja poteka tradicionalni festival antične dramatike, in amfiteater), prisluškovali pa smo tudi odmevom preteklosti v Dionizijevem ušesu. Popoldne smo se sprehodili po starodavnih ulicah Arhimedovega mesta in se z ladjico popeljali ob slikoviti obali nekdaj mogočnega trgovskega in pristaniškega mesta.

Naslednje tri dni pa smo preživeli na partnerski šoli, ki jo sestavljajo tri gimnazije: klasična, naravoslovna in umetniška – glede na njihovo področno usmeritev smo preko predavanj in delavnic, ki so jih za nas pripravili profesorji in dijaki iz Modice, vsak dan spoznavali določeno tematiko. Ko smo se pogovarjali o različnih obdobjih in ljudstvih, ki so zaznamovala zgodovino Sicilije, smo nato obiskali “Hišo don Puglisi”, kjer smo z občudovanjem spremljali njihove projekte vključevanja socialno ogroženih (npr. v materinskem domu, lastni pekarni in trgovini z domačimi izdelki) ter se nato srečali s prostovoljci, ki sodelujejo skupaj z njimi v projektu “Cresci Ranni” (Postani velik) in skrbijo za otroke iz socialno šibkejših družin (predvsem priseljencev) ter zanje organizirajo učno pomoč, oratorije ipd. Na naravoslovni gimnaziji smo spoznali projekt MUN (Model United Nations) – gre za akademsko simulacijo Združenih narodov, kjer učenci igrajo vlogo delegatov iz različnih držav in poskušajo reševati resnična svetovna vprašanja s politikami in perspektivami dodeljene države; tako smo se potem tudi mi vključili v tovrstno delavnico in poskušali predstaviti stališča države, katere predstavniki smo bili, glede vprašanj jedrske energije. Posebno doživetje pa so bile predstavitve in delavnice na umetniški gimnaziji, na kateri so nas po vseh hodnikih, stopniščih in razredih spremljala likovna dela dijakov in učiteljev; popoldne smo se nato tudi mi preizkusili v modeliranju gline in v slikanju 10-metrske slike na platno, ki je predstavljala podobe iz kulturne zgodovine Sicilije.

Poleg vseh zanimivih ogledov, spoznanj in doživetij pa je bil posebno dragocen del naše izmenjave zagotovo druženje z zelo prijaznimi vrstniki in učitelji s prijateljske šole v Modici, ki so nam na povsem spontan način vedno znova dokazovali, da niso pomembni le rezultati, ki se kažejo v različnih izdelkih z delavnic, spletnih predstavitvah, poročilih itd., ampak da v resnici šteje in ostaja predvsem tisto, kar je vsakega od udeležencev osebno nagovorilo in odprlo proti drugemu.

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.

Zavod sv. Stanislava Skip to content