Mark Boris Andrijanič je na Škofijski klasični gimnaziji obiskoval grški razred, kjer pravi, da so ga pritegnile predvsem družboslovne vsebine. V Ljubljani je diplomiral na Pravni fakulteti, na Univerzi v Oxfordu pa nadaljeval s študijem mednarodnih odnosov. Je soustanovitelj številnih nevladnih organizacij, ki spodbujajo podjetništvo in aktivno državljanstvo, sodeloval je pri mnogih projektih digitalne preobrazbe po celem svetu. Danes je minister, pristojen za digitalno preobrazbo. Sebe opiše kot ponosnega Slovenca, Evropejca in bivšega škofijca. Njegova razredničarka se ga spominja kot optimista, pri katerem je vse mogoče, če ne danes, pa jutri. Lepo vabljeni k branju!
»Škofijci držimo skupaj.«
Že kot dijak je bil Mark Boris navdušen nad zgodovino in dogajanjem v družbi v najširšem smislu besede. Spominja se, da je vsak dan med glavnim odmorom smuknil v šolsko knjižnico, kjer je zagreto prebiral časopise. Že takrat je z veseljem vodil pobude in projekte, pomembne za dijake. »Tako sem kot predsednik dijaške skupnosti vodil organizacijo vseh mogočih dogodkov, ki so se odvijali v dijaški sobi,« se spominja.
Ko omenja vsebine in veščine, ki se jih je naučil na ŠKG, pove, da mu je »ŠKG dala veliko znanja, predvsem pa številna prijateljstva, ki trajajo še danes.« Zdi se mu prav, da škofijci držijo skupaj. »Lahko smo ponosni, da je iz marsikaterega prijateljstva zrasla številčna družina ali uspešna podjetniška zgodba.«
S svojimi sošolci na ŠKG, foto: V. Lah Peternel
»V času hiperspecializacije posameznih poklicev je širina ključna.«
Najbolj pomembni posebnosti kurikuluma na ŠKG sta predmet VIK (vera in kultura) in klasična usmerjenost. Mark Boris je bolj kot v latinski in grški slovnici užival v raziskovanju antične civilizacije, pa naj gre za grško kulturo ali rimski imperij. Ker je že od nekdaj oboževal zgodovino Rimljanov, je neskončno užival na poletnih arheoloških taborih. Meni, da so »klasični predmeti ter vera in kultura pomembni, ker prispevajo k splošni razgledanosti mladih. Tovrstna širina je v času hiperspecializacije posameznih poklicev ključna. Težko namreč razumeš svet okrog sebe, če ne poznaš družbenega konteksta, ki ga določajo zgodovina, vera in kultura.«
»Povezovanje je ključ do uspeha.«
Mark Boris je bil prvi predsednik kluba Alumni ŠKG, katerega namen je med drugim tudi povezovanje nekdanjih dijakov na strokovnih, znanstvenih, poslovnih in drugih področjih. Klub skrbi tudi za spodbujanje razvoja Zavoda sv. Stanislava, njegovo odličnost in ugled. Marku se zdi pomembna skrb za obstoj in rast skupnosti, kjer se povezujejo različne generacije, zato je sam aktiven v različnih alumni klubih.
Ob zaključku študija na Oxfordu, foto: osebni arhiv
Študij v Sloveniji in na Oxfordu
Na vprašanje, kaj se lahko Slovenci naučimo od anglosaškega sveta na področju izobraževanja, pravi, da slovenski izobraževalni sistem sloni na memoriziranju in enosmerni komunikaciji med učiteljem in učencem, anglosaški pa na razumevanju in pogovoru. »Seveda smo se tudi v Oxfordu veliko učili, a poudarek je bil na dialogu s profesorji in sošolci tako v predavalnici kot tudi izven nje.« V razredu oz. predavalnicah pa so vedno ključni učitelji. Tako je na ŠKG najbolj cenil »tiste, ki so bili strogi, a hkrati pravični in srčni.«
»Vsem mladim svetujem, da vsaj kakšno leto preživijo v tujini.«
»To te predrami in požene naprej, predvsem pa te nauči odgovornosti do sebe in drugih.« To je njegov odgovor na pogosto apatičnost srednješolcev, predvsem v času pouka na daljavo. Mark Boris deluje drugače – je poln idej, zelo dejaven in vznesen za to, da se državi pomaga ter se presežejo nesoglasja. Tujina ponudi tudi spoznanje, da »ima Slovenija ogromen potencial, ki pa ga lahko izkoristimo samo skupaj. Seveda bodo med nami vedno obstajala nesoglasja, kar je tudi prav, saj smo si različni. A glede temeljnih razvojnih vprašanj moramo biti enotni, saj danes tekmujemo z vsem svetom.«
Pogled na vlogo digitalizacije v šolah
Po daljšem zaprtju šol v lanskem šolskem letu in pouku na daljavo lahko vidimo, da so posledice na mladih in tudi na nekaterih učiteljih zaskrbljujoče. A Mark Boris, kot minister, pristojen za digitalno preobrazbo, vidi v njej predvsem pozitivne učinke. Tako razvije svoj pogled: »Konec koncev nam je digitalizacija omogočila, da je življenje kljub pandemiji teklo naprej. Pouk na daljavo je prav gotovo predstavljal velik izziv tako za učitelje kot učence, a znanje je kljub vsemu lahko krožilo. Prizadevam si, da bi predmet računalništvo in informatika v osveženi obliki postal obvezen predmet v osnovnih in srednjih šolah. Mlade moramo že zgodaj navdušiti nad tehničnimi znanji, predvsem pa jih moramo naučiti varnega in odgovornega rokovanja z digitalnimi orodji. Digitalna odvisnost je velik problem, o katerem premalo govorimo. Kot minister ga želim nasloviti na celovit in učinkovit način.« Tudi »boomerjem« svetuje uporabo digitalnih storitev, če želijo prihraniti čas, denar in živce.
Mark Boris s soprogo, foto: Twitter
Mark Boris Andrijanič zasebno
V prostem času najraje potuje, največkrat v družbi alumnov škofijcev. Zelo rad bere, še posebej zgodovinske in biografske romane. Poletje je čas za kolo.
S soprogo sta izbrala Slovenijo kot državo, v kateri želita živeti tudi zato, ker verjameta v Slovence in njihov potencial. »Moram priznati, da na novo spoznavam lepote Slovenije skozi oči svoje soproge, ki je Indijka. Slovenijo preprosto obožuje, pa čeprav jo malce moti, da se imamo za majhne in nepomembne. Več ponosa in manj jamranja, pa bo!«
V enem svojih intervjujev si je želel klepeta s Churchillom. In o čem bi tekla beseda? »Verjamem, da bi se neizmerno zabaval tudi, če bi ves čas govorila zgolj o njemu ljubih cigarah in viskiju. Vsekakor pa bi me zanimal njegov pogled na Evropsko unijo, čezatlantsko zavezništvo in Kitajsko.«
Namesto konca – pogled Markove razredničarke, prof. Jane Selan, na njegova dijaška leta
»Mark Boris je bil vesel dijak, prijazen, družaben, je vljuden človek, ki zna poslušati in razume drugačno mnenje. Ima zaupanje v ljudi, v življenje nasploh, v prihodnost in je vedno bil optimist: »Vse je mogoče, če ne danes, pa jutri«. Je razgledan in zelo inteligenten.« Sicer prof. Selanova meni, da Mark zna poskrbeti zase in da ni človek, ki bi od napora izgorel. Izpostavila je še eno lastnost, in sicer da zna lobirati, je diplomat in dober organizator.
Spominja se, da je imel z malo truda vedno lepe ocene. Če slučajno ni vedel, kaj odgovoriti na vprašanje, je spretno našel pot, da se je na široko razgovoril o čem, kar je imelo vsaj malo zveze z zastavljenim vprašanjem. Predmet, ki ga je rad »šprical«, je bila športna vzgoja. »Le zakaj bi se mučil?« se je spraševal.
Tako se je na zgornje misli odzval Mark Boris: »Mislim, da je moja razredničarka malce preveč prizanesljiva do mene, za kar sem ji seveda hvaležen. Še bolj pa sem ji hvaležen za srčno in skorajda materinsko skrb za vse sošolke in sošolce 6. b razreda.«
Mladi in manj mladi rodovi
Mnogi odgovori Marka Borisa dajo misliti. Nekateri niso tako blizu mojemu življenju, nekateri zelo. S tehnologijo sama občasno izgubljam živce in jih s tem seveda ne prihranim. S Churchillom ne bi govorila o cigarah in viskiju, bolj me zanima, kaj je svetoval mladi kraljici Elizabeti glede vodenja države. Blizu mi je Markovo zaupanje v ljudi, v potencial naše države, njegovo poudarjanje veselja do življenja, kako skrbi za izobražen in zdrav mlad rod, pa še mnogo drugega. Prav je, da imamo v mlade zaupanje. To je ključna in povezovalna beseda tudi v razredu. Zakaj bi sicer eni in drugi, torej učenci in učitelji, drug drugega sploh poslušali in se drug od drugega učili?
Marku se iz srca zahvaljujem za čas, ki si ga je vzel za ta pogovor.
Zapis je pripravila Lily Schweiger Kotar.
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
ASP.NET_SessionId | session | Issued by Microsoft's ASP.NET Application, this cookie stores session data during a user's website visit. |
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
AWSELB | session | Associated with Amazon Web Services and created by Elastic Load Balancing, AWSELB cookie is used to manage sticky sessions across production servers. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 6 hours | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
locale | 1 month | Facebook sets this cookie to enhance the user's browsing experience on the website, and to provide the user with relevant advertising while using Facebook’s social media platforms. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
TawkConnectionTime | session | Tawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ym_visorc | 30 minutes | Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly. |
AWSALB | 7 days | AWSALB is an application load balancer cookie set by Amazon Web Services to map the session to the target. |
idrxvr | 1 year 1 month | This cookie is used for analyzing the traffic. The cookie collect information on the user activity and identify the issues for improving the service. |
ymex | 1 year | Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation. |
yuidss | 1 year | Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_29568944_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_ym_d | 1 year | Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session. |
_ym_isad | 20 hours | Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers. |
_ym_uid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
atid | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
atidx | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
sid | session | The sid cookie contains digitally signed and encrypted records of a user’s Google account ID and most recent sign-in time. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
yabs-sid | session | Yandex sets this cookie to store the session ID. |
yandexuid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
i | 10 years | This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising. |
id | session | Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
aff | 1 month | No description available. |
ClientId | 1 year | No description available. |
COMPASS | 1 hour | No description |
debug | never | No description available. |
DotMetrics.DeviceKey | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
DotMetrics.UniqueUserIdentityCookie | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
FirstTimeReferer | 1 year 8 months 7 days | No description |
HostSwitchPrg | past | No description |
lb_zemljevid_najdi_si | 10 minutes | No description |
metrika_enabled | session | No description available. |
OIDC | 6 months 1 day | No description available. |
OptInPrg | past | No description |
ref | session | No description available. |
rl_anonymous_id | never | No description available. |
rl_user_id | never | No description available. |
RoutingKeyCookie | past | No description |
session_hihaho | 6 hours | No description |
site | session | No description |
twk_idm_key | session | No description |
ww_d | 50 years | No description available. |
ww_p | 50 years | No description available. |
ww_s | 30 minutes | No description available. |