Inovacijski kamp 2020

»Sicer sem najprej prišel z namenom, da bi nabral točke za dodatne izbirne vsebine, a mi je potem postalo všeč. Predvsem sem se zelo veliko stvari naučil, kamp je bil zelo poučen in se ga bom z veseljem še kdaj udeležil!« Takšno je bilo večkrat slišano mnenje udeležencev letošnjega inovacijskega kampa, ki je med 1. in 3. oktobrom združil dijakinje in dijake iz 6 srednjih šol in gimnazij. Gostiteljica, Škofijska klasična gimnazija, je pod svojo streho zbrala predstavnike Srednje ekonomske in poslovne šole Koper, Srednje strojne šole Škofja Loka, Gimnazije Jurija Vege Idrija, Gimnazije Moste in Gimnazije Šentvid. Tudi letos je kamp potekal v okviru dejavnosti s področja spodbujanja ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti v šolah, ki ga financira javna agencija SPIRIT.

»Predavanja so bila zelo dobra in bilo je precej koristnih informacij.« S temi besedami je eden izmed dijakov ocenil tisti del kampa, za katerega so poskrbeli zunanji mentorji. Najprej je udeležence nagovoril g. Jernej Pangeršič iz podjetja Microsoft, kljub svoji mladosti zelo izkušen na področju dela s start-up podjetji, in sicer je predstavil področje hitrega prototipiranja. Dijaki so v manjših skupinah reševali prve izzive. Glavni izziv, s katerim so se ukvarjali naslednja dva dneva in med seboj tudi tekmovali za najboljšo rešitev, pa jim je zastavil g. Matjaž Gros, direktor podjetja Mogenas, ki se ukvarja s trženjem. Izziv se je dotaknil trženja dveh portalov za mlade, pri čemer so morale skupine odgovoriti na vprašanje, kako bi oni unovčili te spletne vsebine in ustvarili prihodek, ki bo vsaj tak kot na off-line tiskanih medijih. Hkrati pa jim je g. Gros obljubil, da bo najbolj obetavno poslovno rešitev nagradil s takojšnjo možnostjo izvedbe, pri kateri bodo lahko sodelovali tisti, ki bi želeli resno delati pri uresničitvi izbrane rešitve na trgu v naslednjih dveh letih ter v zameno deliti prihodek, ki ga bodo ustvarili na trgu s tema dvema on-line medijema. Izziv je dijakom praktično ponudil vstop na trg oziroma kot se je kasneje v predstavitvi rešitve izrazil eden izmed udeležencev: »Tule gre pa zares!« S predavanji in delavnicami sta udeležence prvi dan kampa spodbujali še profesorici Tanja Skok in Nataša Vrčon Tratar, ki sta se posvetili podrobnejši predstavitvi poslovnega modela Canvas in z njim povezanimi finančnimi vidiki priprave inovativne rešitve. Po prvem dnevu je večina že slutila tisto, kar je na koncu lepo izrazil eden od dijakov: »Zelo sem vesel, da sem se prijavil na ta kamp. Spoznal sem veliko dobrih ljudi in sklenil nova prijateljstva. Poleg tega pa sem se pa se naučil mnogo o podjetništvu in o skupinskem delu. Spoznal sem, kaj je potrebno, da postaneš uspešen podjetnik. Vsakemu bi priporočal, da se inovacijskega kampa udeleži, če se ga le lahko!«

Medtem ko so se nekateri po zaključku prvega dne odpravili domov, je skoraj polovica udeležencev naslednja dva dneva bivala v Jegličevem dijaškem domu in drugih prostorih Zavoda sv. Stanislava. Ena izmed dijakinj je svoje občutke po zaključku opisala s sledečimi besedami: »Zelo smo se ujeli med seboj, hrana in dom sta bila super, kakor tudi program.« Inovacijski kamp je poleg kvalitetnega programa torej ponudil tudi pozitivno vzdušje in okolje, v katerem so se udeleženci lahko odlično počutili. Bilo je sicer nekaj negodovanja glede zgodnjega vstajanja, a ko smo se tudi drugi dan ogreli na delovno temperaturo, je bilo tudi to pozabljeno. Najprej je za to poskrbela profesorica Zvonka Erce, ki je dijakom predstavila načela kreativnega razmišljanja, s katerim so se v delavniškem delu udeleženci tudi konkretno spoznali. Za veliko navdušenje dijakov pa je poskrbel g. Aleš Ugovšek iz Gospodarske zbornice Slovenije, ki je govoril o inoviranju. Predstavitve se je lotil izrazito interaktivno in predvsem v pogovoru z udeleženci. Zato je eden izmed njih z navdušenjem zapisal: »Moje najljubše predavanje je bilo tisto o inoviranju, saj smo lahko med predavanjem preko telefonov sodelovali in se med potekom zelo smejali in zabavali.«

Dodana vrednost udeležbe na kampu za dijake so poleg znanja tudi izkušnje, ki jih pridobijo. Zelo pomembne so zagotovo tiste s področja javnega nastopanja. Za to je v veliki meri odgovorna ga. Edita Krajnović iz podjetja Mediade, ki je imela za dijake delavnico drugi dan kampa popoldne. S tem so bili udeleženci le še korak od tega, da svojo rešitev problema v manjših skupinah predstavijo tudi ostalim. Pripravi na nastop pred komisijo in naposled samim predstavitvam je bil namenjen zadnji dan kampa.

Čeprav je po mnenju nekaterih ocenjevalna komisija delovala preveč resno, je bilo videti, da so vsi člani z navdušenjem spremljali predstavitve vseh šestih skupin. Kot organizator pa sem med javnimi predstavitvami rešitev poskrbel za to, da so se dijaki spomnili vsega tistega, na kar so po skoraj zaključenem kampu lahko zares ponosni: na pogum, da so prišli; na voljo, da so premagali vse ovire; na nova prijateljstva; na odlične mentorje.

Kamp se je torej zaključil s podelitvijo nagrad najboljšim. G. Gros je trem ekipam izročil praktične nagrade, hkrati pa vse udeležence povabil, da se priključijo zmagovalni ekipi. Slednja je prepričala žirijo s trženjem in organizacijo zabav za mlade. Upamo, da ideja res zaživi, saj so v zmagovalni ekipi prepričani, da to mladi posebej v teh časih, ko je socializacija po eni strani ogrožena s strani sodobne tehnologije, po drugi pa omejena zaradi koronavirusa, nujno potrebujejo. Na njihovi bodoči podjetniški poti jim želimo vse najboljše!

Ob koncu se želim zahvaliti vsem udeležencem, mentorjem in drugim, ki so pomagali pri izvedbi kampa, ter seveda javni agenciji SPIRIT, ki je z razpisom omogočila njegovo financiranje. Pa nasvidenje prihodnje leto, upam, da popolnoma brez mask!

dr. Tadej Rifel

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.

Zavod sv. Stanislava Skip to content