»Sicer sem najprej prišel z namenom, da bi nabral točke za dodatne izbirne vsebine, a mi je potem postalo všeč. Predvsem sem se zelo veliko stvari naučil, kamp je bil zelo poučen in se ga bom z veseljem še kdaj udeležil!« Takšno je bilo večkrat slišano mnenje udeležencev letošnjega inovacijskega kampa, ki je med 1. in 3. oktobrom združil dijakinje in dijake iz 6 srednjih šol in gimnazij. Gostiteljica, Škofijska klasična gimnazija, je pod svojo streho zbrala predstavnike Srednje ekonomske in poslovne šole Koper, Srednje strojne šole Škofja Loka, Gimnazije Jurija Vege Idrija, Gimnazije Moste in Gimnazije Šentvid. Tudi letos je kamp potekal v okviru dejavnosti s področja spodbujanja ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti v šolah, ki ga financira javna agencija SPIRIT.
»Predavanja so bila zelo dobra in bilo je precej koristnih informacij.« S temi besedami je eden izmed dijakov ocenil tisti del kampa, za katerega so poskrbeli zunanji mentorji. Najprej je udeležence nagovoril g. Jernej Pangeršič iz podjetja Microsoft, kljub svoji mladosti zelo izkušen na področju dela s start-up podjetji, in sicer je predstavil področje hitrega prototipiranja. Dijaki so v manjših skupinah reševali prve izzive. Glavni izziv, s katerim so se ukvarjali naslednja dva dneva in med seboj tudi tekmovali za najboljšo rešitev, pa jim je zastavil g. Matjaž Gros, direktor podjetja Mogenas, ki se ukvarja s trženjem. Izziv se je dotaknil trženja dveh portalov za mlade, pri čemer so morale skupine odgovoriti na vprašanje, kako bi oni unovčili te spletne vsebine in ustvarili prihodek, ki bo vsaj tak kot na off-line tiskanih medijih. Hkrati pa jim je g. Gros obljubil, da bo najbolj obetavno poslovno rešitev nagradil s takojšnjo možnostjo izvedbe, pri kateri bodo lahko sodelovali tisti, ki bi želeli resno delati pri uresničitvi izbrane rešitve na trgu v naslednjih dveh letih ter v zameno deliti prihodek, ki ga bodo ustvarili na trgu s tema dvema on-line medijema. Izziv je dijakom praktično ponudil vstop na trg oziroma kot se je kasneje v predstavitvi rešitve izrazil eden izmed udeležencev: »Tule gre pa zares!« S predavanji in delavnicami sta udeležence prvi dan kampa spodbujali še profesorici Tanja Skok in Nataša Vrčon Tratar, ki sta se posvetili podrobnejši predstavitvi poslovnega modela Canvas in z njim povezanimi finančnimi vidiki priprave inovativne rešitve. Po prvem dnevu je večina že slutila tisto, kar je na koncu lepo izrazil eden od dijakov: »Zelo sem vesel, da sem se prijavil na ta kamp. Spoznal sem veliko dobrih ljudi in sklenil nova prijateljstva. Poleg tega pa sem se pa se naučil mnogo o podjetništvu in o skupinskem delu. Spoznal sem, kaj je potrebno, da postaneš uspešen podjetnik. Vsakemu bi priporočal, da se inovacijskega kampa udeleži, če se ga le lahko!«
Medtem ko so se nekateri po zaključku prvega dne odpravili domov, je skoraj polovica udeležencev naslednja dva dneva bivala v Jegličevem dijaškem domu in drugih prostorih Zavoda sv. Stanislava. Ena izmed dijakinj je svoje občutke po zaključku opisala s sledečimi besedami: »Zelo smo se ujeli med seboj, hrana in dom sta bila super, kakor tudi program.« Inovacijski kamp je poleg kvalitetnega programa torej ponudil tudi pozitivno vzdušje in okolje, v katerem so se udeleženci lahko odlično počutili. Bilo je sicer nekaj negodovanja glede zgodnjega vstajanja, a ko smo se tudi drugi dan ogreli na delovno temperaturo, je bilo tudi to pozabljeno. Najprej je za to poskrbela profesorica Zvonka Erce, ki je dijakom predstavila načela kreativnega razmišljanja, s katerim so se v delavniškem delu udeleženci tudi konkretno spoznali. Za veliko navdušenje dijakov pa je poskrbel g. Aleš Ugovšek iz Gospodarske zbornice Slovenije, ki je govoril o inoviranju. Predstavitve se je lotil izrazito interaktivno in predvsem v pogovoru z udeleženci. Zato je eden izmed njih z navdušenjem zapisal: »Moje najljubše predavanje je bilo tisto o inoviranju, saj smo lahko med predavanjem preko telefonov sodelovali in se med potekom zelo smejali in zabavali.«
Dodana vrednost udeležbe na kampu za dijake so poleg znanja tudi izkušnje, ki jih pridobijo. Zelo pomembne so zagotovo tiste s področja javnega nastopanja. Za to je v veliki meri odgovorna ga. Edita Krajnović iz podjetja Mediade, ki je imela za dijake delavnico drugi dan kampa popoldne. S tem so bili udeleženci le še korak od tega, da svojo rešitev problema v manjših skupinah predstavijo tudi ostalim. Pripravi na nastop pred komisijo in naposled samim predstavitvam je bil namenjen zadnji dan kampa.
Čeprav je po mnenju nekaterih ocenjevalna komisija delovala preveč resno, je bilo videti, da so vsi člani z navdušenjem spremljali predstavitve vseh šestih skupin. Kot organizator pa sem med javnimi predstavitvami rešitev poskrbel za to, da so se dijaki spomnili vsega tistega, na kar so po skoraj zaključenem kampu lahko zares ponosni: na pogum, da so prišli; na voljo, da so premagali vse ovire; na nova prijateljstva; na odlične mentorje.
Kamp se je torej zaključil s podelitvijo nagrad najboljšim. G. Gros je trem ekipam izročil praktične nagrade, hkrati pa vse udeležence povabil, da se priključijo zmagovalni ekipi. Slednja je prepričala žirijo s trženjem in organizacijo zabav za mlade. Upamo, da ideja res zaživi, saj so v zmagovalni ekipi prepričani, da to mladi posebej v teh časih, ko je socializacija po eni strani ogrožena s strani sodobne tehnologije, po drugi pa omejena zaradi koronavirusa, nujno potrebujejo. Na njihovi bodoči podjetniški poti jim želimo vse najboljše!
Ob koncu se želim zahvaliti vsem udeležencem, mentorjem in drugim, ki so pomagali pri izvedbi kampa, ter seveda javni agenciji SPIRIT, ki je z razpisom omogočila njegovo financiranje. Pa nasvidenje prihodnje leto, upam, da popolnoma brez mask!
dr. Tadej Rifel
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
ASP.NET_SessionId | session | Issued by Microsoft's ASP.NET Application, this cookie stores session data during a user's website visit. |
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
AWSELB | session | Associated with Amazon Web Services and created by Elastic Load Balancing, AWSELB cookie is used to manage sticky sessions across production servers. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 6 hours | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
locale | 1 month | Facebook sets this cookie to enhance the user's browsing experience on the website, and to provide the user with relevant advertising while using Facebook’s social media platforms. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
TawkConnectionTime | session | Tawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ym_visorc | 30 minutes | Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly. |
AWSALB | 7 days | AWSALB is an application load balancer cookie set by Amazon Web Services to map the session to the target. |
idrxvr | 1 year 1 month | This cookie is used for analyzing the traffic. The cookie collect information on the user activity and identify the issues for improving the service. |
ymex | 1 year | Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation. |
yuidss | 1 year | Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_29568944_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_ym_d | 1 year | Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session. |
_ym_isad | 20 hours | Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers. |
_ym_uid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
atid | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
atidx | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
sid | session | The sid cookie contains digitally signed and encrypted records of a user’s Google account ID and most recent sign-in time. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
yabs-sid | session | Yandex sets this cookie to store the session ID. |
yandexuid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
i | 10 years | This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising. |
id | session | Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
aff | 1 month | No description available. |
ClientId | 1 year | No description available. |
COMPASS | 1 hour | No description |
debug | never | No description available. |
DotMetrics.DeviceKey | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
DotMetrics.UniqueUserIdentityCookie | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
FirstTimeReferer | 1 year 8 months 7 days | No description |
HostSwitchPrg | past | No description |
lb_zemljevid_najdi_si | 10 minutes | No description |
metrika_enabled | session | No description available. |
OIDC | 6 months 1 day | No description available. |
OptInPrg | past | No description |
ref | session | No description available. |
rl_anonymous_id | never | No description available. |
rl_user_id | never | No description available. |
RoutingKeyCookie | past | No description |
session_hihaho | 6 hours | No description |
site | session | No description |
twk_idm_key | session | No description |
ww_d | 50 years | No description available. |
ww_p | 50 years | No description available. |
ww_s | 30 minutes | No description available. |