V torek, 26. 1., in v četrtek, 28. 1. 2021, sta potekala seminarja za pedagoške in druge strokovne delavce, ki sta bila posvečena precej aktualnim temam v šolstvu. Seminarje organiziramo v okviru programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, ki jih sofinancira MIZŠ. Letos smo bili na razpisu zelo uspešni in smo pridobili sofinanciranje za 9 seminarjev. Podrobnejše vsebinske opise si lahko preberete na spletni strani https://seminarji.stanislav.si.
Na prvem od dveh seminarjev smo se posvetili tematiki pomena digitalnega sveta za šolski prostor v razpetosti med priložnostmi oziroma izzivi na eni strani ter nevarnostmi na drugi. V uvodnem predavanju nas je g. Tomaž Valjavec iz podjetja Microsoft popeljal v svet tehnoloških inovacij, pri čemer se je še posebej osredotočil na vprašanje prihodnosti izobraževanja. V tem smislu moramo biti že sedaj pri mladih pozorni na razvoj določenih kompetenc, ki bodo potrebne v svetu, ko se bodo učenci čez več let zaposlovali. Vse to je težko natančno predvideti, zagotovo pa velja, kot je poudaril Valjavec, da bo veliko več povpraševanja po poklicih, ki temeljijo na obvladovanju znanj in veščin iz četverčka znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike (s tujko STEM). V drugem delu predavanja pa smo spoznali nekaj konkretnih programskih okolij ali pripomočkov, ki nam učiteljem lahko olajšajo pouk oziroma ga, sploh v času šolanja na daljavo, naredijo prijaznejšega in učinkovitejšega.
Kot druga predavateljica na seminarju o digitalnosti je nastopila dr. Mirna Macur s Fakultete za zdravstvo Angele Boškin, ki je z nami že sodelovala v preteklosti. Njeno specialno področje so med drugim vprašanja in raziskave v povezavi z nekemičnimi odvisnostmi, posebej z odvisnostjo od računalniških iger. Predavateljica je najprej precej pozornosti namenila izkušnjam udeležencev glede pretirane uporabo digitalnih naprav pri mladih. Tukaj so bili udeleženci res aktivni in so prispevali pomembna opažanja, ki jih je predavateljica pospremila s svojimi uvidi. Vsekakor gre za zelo pomembna vprašanja in udeleženci so se strinjali, da takih strokovnih razlag primanjkuje. Zato je bilo v tem delu seminarja tudi precej vprašanj, na katera je ga. Macur z veseljem odgovarjala.
V tretjem in hkrati zadnjem delu seminarja pa je prav tako že stari znanec naših seminarjev g. Jernej Pangeršič iz podjetja Microsoft pripravil delavnico o orodjih Office 365 s posebnim poudarkom na okolju Teams. Gre namreč za aplikacijo, ki jo veliko učiteljev že uporablja pri svojem delu in zanje je bila delavnica tako nekakšna nadgradnja znanja. Za tiste, ki pri svojem delu uporabljajo druge rešitve, pa je bila pomembna za prvo seznanitev. G. Pangeršič je na izredno zanimiv in poučen način predstavil posamezne vidike uporabe, s posebnim poudarkom na delu s konkretno razredno skupnostjo.
Tudi drugi seminar, ki je bil posvečen inovativnosti in podjetnosti v šolah, je bil sestavljen iz treh delov. V prvem nas je s temeljnim znanjem s področja razumevanja vpeljevanja podjetnosti v šolah opremil dr. Blaž Zupan z Ekonomske fakultete v Ljubljani. V svojem predavanju je poseben poudarek dal razumevanju določenih faz, pri katerih gre najprej za razvoj podkompetence podjetnosti (npr. iz okvirja EntreComp), nadalje za sposobnost reševanja problemov in razvoja idej, kar naposled pripelje do vprašanja vloge podjetnika v družbi, razvijanja in vodenja lastnega podjetja in končno morda nekoč tudi do ukvarjanja s hitrorastočim podjetjem, tako imenovanim startupom. Predavatelj je vseskozi poudarjal pomembnost tega, da mladi ne ostanejo samo pri razvijanju idej, ampak da predvsem preizkusijo njihovo uresničljivost. Zato je v drugem delu predavanja predstavil tako imenovano metodo oblikovalskega mišljenja (ang. Design Thinking), ki je ena najbolj uveljavljenih metod delovanja podjetij in procesov v razvijanju produktov ali storitev za trg.
Drugi del seminarja o podjetnosti je ponudil predstavitev dobrih praks iz programa Moje podjetje, ki deluje pod okriljem JA-Slovenija, Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih. Štirje mentorji, ki so hkrati profesorji na treh srednjih šolah v Ljubljani in Škofji Loki, so predstavili sledeča področja: ustanovitev dijaškega podjetja, iskanje idej, grafična podoba in trženje. V interaktivnih dveh delavnicah, pri katerih so se udeleženci razdelili v dve manjši skupini, so ne samo uspeli predstaviti svoje znanje in izkušnje, ampak so ustvarili tudi zelo dobro vzdušje. To jim je uspelo s tem, da so morali biti udeleženci ves čas dejavni in aktivno soustvarjati podobo delavnic. Profesorici Mirjam Gorenc in Alenka Sedlar Špehar iz Biotehniškega centra Ljubljana, ki sta vodili eno izmed delavnic, sta med drugim predstavili tudi primere dobrih praks medpredmetnega sodelovanja. Profesorja Andreja Glavič iz Šolskega centra za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana ter Tadej Debelak iz Srednje strojne šole Škofja Loka pa sta navdušila predvsem z izredno inovativno predstavitvijo metode povezovanja in spoznavanja dijakov v dijaškem podjetju, ki se morda med seboj še ne poznajo tako dobro. To pomeni, da so udeleženci sami na lastni izkusili, kako taka predstavitev poteka. Vsekakor sta obe delavnici, kot je razvidno iz evalvacije, ponudili izredno veliko uporabnega znanja, ki ga bodo udeleženci z veseljem uporabili pri svojem nadaljnjem pedagoškem in strokovnem delu.
V zadnjem delu seminarja pa smo s pomočjo gospe Jožice Rejec, nekdanje direktorice zelo uspešnega in tehnološko visoko razvitega slovenskega podjetja Domel iz Železnikov, sedaj pa direktorice že omenjenega zavoda JA-Slovenija, izvedeli tudi podrobnosti finančnega upravljanja dijaških podjetij. Sam zavod JA-Slovenija pa nam je ob koncu pomagala predstaviti vodja projektov, gospa Maja Juršič. Vsekakor je impresivno opazovati vse mogoče projekte in vključenost ter zagnanost mentorjev in dijakov v dijaških podjetjih in na inovacijskih kampih, ki jih tudi vsakoletno organizira zavod.
Preden smo se drug od drugega poslovili, pa je ga. Bajc iz Primorskega tehnološkega parka predstavila še podjetniško tekmovanje za mlade imenovano Popri, ki prav tako slovi po svoji izjemni priljubljenosti med osnovnošolci in dijaki.
Obeh seminarjev skupaj se je udeležilo skoraj 50 udeležencev, kar je zelo lepa številka. Na tem mestu se v imenu organizatorjev zahvaljujem vsem za udeležbo, prav tako pa tudi predavateljem za njihovo delo!
dr. Tadej Rifel
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
ASP.NET_SessionId | session | Issued by Microsoft's ASP.NET Application, this cookie stores session data during a user's website visit. |
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
AWSELB | session | Associated with Amazon Web Services and created by Elastic Load Balancing, AWSELB cookie is used to manage sticky sessions across production servers. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 6 hours | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
locale | 1 month | Facebook sets this cookie to enhance the user's browsing experience on the website, and to provide the user with relevant advertising while using Facebook’s social media platforms. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
TawkConnectionTime | session | Tawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ym_visorc | 30 minutes | Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly. |
AWSALB | 7 days | AWSALB is an application load balancer cookie set by Amazon Web Services to map the session to the target. |
idrxvr | 1 year 1 month | This cookie is used for analyzing the traffic. The cookie collect information on the user activity and identify the issues for improving the service. |
ymex | 1 year | Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation. |
yuidss | 1 year | Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_29568944_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_ym_d | 1 year | Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session. |
_ym_isad | 20 hours | Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers. |
_ym_uid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
atid | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
atidx | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
sid | session | The sid cookie contains digitally signed and encrypted records of a user’s Google account ID and most recent sign-in time. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
yabs-sid | session | Yandex sets this cookie to store the session ID. |
yandexuid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
i | 10 years | This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising. |
id | session | Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
aff | 1 month | No description available. |
ClientId | 1 year | No description available. |
COMPASS | 1 hour | No description |
debug | never | No description available. |
DotMetrics.DeviceKey | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
DotMetrics.UniqueUserIdentityCookie | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
FirstTimeReferer | 1 year 8 months 7 days | No description |
HostSwitchPrg | past | No description |
lb_zemljevid_najdi_si | 10 minutes | No description |
metrika_enabled | session | No description available. |
OIDC | 6 months 1 day | No description available. |
OptInPrg | past | No description |
ref | session | No description available. |
rl_anonymous_id | never | No description available. |
rl_user_id | never | No description available. |
RoutingKeyCookie | past | No description |
session_hihaho | 6 hours | No description |
site | session | No description |
twk_idm_key | session | No description |
ww_d | 50 years | No description available. |
ww_p | 50 years | No description available. |
ww_s | 30 minutes | No description available. |