Šola za starše

Predavanja v šolskem letu 2018/2019

Torek, 19. marec 2019: VEČER ZA OČETE – predavanje in igra košarke

Ob 17.00 predavanje Janeza Logarja – BITI MOŽ IN OČE DANES, v glasbeni sobi OŠ Alojzija Šuštarja

Biti dober oče in dober mož je pot do lastne sreče. Kaj storiti, da bom stopil na to pot? Kaj moram dati sebi, otrokom in ženi, da bo vzdušje v naši družini lepo, mirno, ustvarjalno? Moja moška moč in ženina nežnost sta prava kombinacija za prijetno družinsko vzdušje. Moja in njena ranljivost pa sta ključni za srečen zakon. Srečen zakon vedno rezultira v srečni družini. Saj to vsi hočemo, kajneda!

O vsem tem nam bo predaval gospod Janez Logar, zakonski in družinski terapevt. Poleg opravljanja psihoterapevtske službe piše poljudne in strokovne članke o družinskem življenju, zakonu in čustvenem svetu ter s predavanji in delavnicami sodeluje v različnih skupinah za samopomoč. (sneto s strani: http://toplina.net/domov.html )

Ob 18.30 IGRA KOŠARKE v športni dvorani OŠ Alojzija Šuštarja

Po predavanju bo sledilo še športno srečanje za očete. Z igro košarke bomo nadaljevali v športni dvorani. Prijave za košarko zbira profesor Uroš Kermavt na elektronskem naslovu uros.kermavt@stanislav.si .

Lepo vabljeni!

Torek, 18. september 2018: Manja Kristanc – KAKO IN KOLIKO LAHKO STARŠI POMAGAMO OTROKOM PRI UČENJU, ob 17.00 v glasbeni sobi OŠ Alojzija Šuštarja

V okviru predavanja bomo tokrat izvedeli nekaj več o spodnjih vsebinah:

* Spodbujanje učnih spretnostih pri mlajših otrocih.

* Kaj je priporočljivo pri pomoči staršev doma?

* Ali preveč pomoči otroku škodi?

* Nekateri otroci potrebujejo več pomoči – kako jim pomagamo?

* Praktični predlogi in nasveti za pomoč pri učenju.

O tem kako lahko pomagamo otroku pri učenju nam bo predavala gospa Manja Kristanc, po izobrazbi univ. dipl. pedagog – andragog, ki se že vrsto let ukvarja s pomočjo staršem in otrokom na področjih motivacije za učenje, koncentracije in urjenja spomina. (http://manja360.si/)

Predavanja v šolskem letu 2017/18

Torek, 15. maj ob 16.30:Tatjana Jakovljević (univ. dipl. prof. defektologije, razvojna terapevtka s specialnimi znanji) – Kako možgani današnjih otrok onemogočajo sprejemanje vzgoje in procese učenja 

Možgani otroka se razvijajo v stopnjah in so hierarhično organizirani. To pomeni, da so višje miselne funkcije, kot so govor, spomin, koncentracija, vlaganje truda v šolsko delo, sposobnost branja, motivacija, vztrajnost, socialne veščine itd., odvisne od nižjih možganskih struktur, ki jih sooblikujejo otrokovo gibanje, igra in socialno okolje.

V zadnjih letih smo tako v domačem okolju kot v vrtcih na glavo postavili potek otroštva in s tem evolucijski razvoj otrokovih možganov. Z neštetimi vodenimi dejavnostmi, izpostavljanjem potrošniškim in avdiovizualnim sredstvom (TV, računalnik, tablice, telefoni) ter »treniranjem« višjih miselnih funkcij s strani vse obsežnejših učnih načrtov ter »učnih« vidikov kurikula smo otrokom odvzeli možnost spontanega gibanja, spontane igre ter nebesednega stika s socialnim okoljem, kar predstavlja temelj zdravega možganskega delovanja. Če dodamo še vplive sodobne družbe (pesticidi v hrani, sevanja, težke kovine, umetne oploditve,itd.), razumemo zakaj je posledica omenjenih faktorjev veliko število »težko vzgojljivih«, nemirnih otrok, otrok s specifikami v razvoju, govorno-jezikovnimi motnjami, z motnjami avtističnega spektra, pozornosti in koncentracije, z bralno napisovalnimi ali čustveno vedenjskimi težavami.

Na predavanju vam bomo predstavili nevrološke in nevropsihološke zakonitosti razvoja otrokovih možganov. Z njegovim poznavanjem bomo znali umestiti paradokse vzgojno-izobraževalnih procesov ter razložiti porast otrok s specifikami v razvoju.

Udeležencem bomo ponudili rešitve pri načrtovanju dejavnosti, ki podpirajo razvojne potrebe otrok ter prispevajo k boljšemu sodelovanju otrok, staršev s šolo. Pridobljena znanja bodo lahko udeleženci implementirali v vsakdanje delo, tako v domačem kot šolskem okolju.

Na seminarju bodo pridobili znanje, kako vstopati v primarne možganske strukture, ki omogočajo, da otrok v proces vzgoje vstopa samostojno, brez izoliranega, strukturiranega, s strani odrasle osebe vodenega in nadzorovanega učenja.

(Več info. si lahko preberete TUKAJ.)

Sreda, 24. januar 2018: Manja Kristanc – MOJ OTROK JE BRIHTEN, SAMO UČITI SE MU NE DA, ob 16.30 v glasbeni sobi OŠ Alojzija Šuštarja.

Otrokova resnična motivacija se ne skriva v naših ukazih, željah, prošnjah in jezi. Motivacija za delo in učenje se skriva v otroku samem. Skrita je v tistem, kar rad počne, v stvareh, ki ga zanimajo in veselijo. Vaše resnično poslanstvo je v tem, da otroku pomagate, da sam odkrije svojo lastno notranjo motivacijo za učenje.

O razvijanju notranje motivacije pri otrocih nam bo predavala gospa Manja Kristanc, po izobrazbi univ. dipl. pedagog – andragog, ki se že vrsto let ukvarja s pomočjo staršem in otrokom na področjih motivacije za učenje, koncentracije in urjenja spomina. (sneto s strani: http://manja360.si/)

Torek, 28. november 2017: Tilen Dominko – VARNI INTERNET: MOBILNA DRUŽBENA OMREŽJA, ob 17.00 v glasbeni sobi OŠ Alojzija Šuštarja.

Starši se morajo zavedati, da najstnikova prisotnost na mobilnih družbenih omrežjih nujno pomeni, da že od prvega obiska naprej najstnik ustvarja svojo digitalno identiteto in vedeti morajo, kaj se bo pojavilo, če v spletni brskalnik vnesejo ime svojega otroka. Bogatejši za to informacijo lahko najstniku pomagajo, da bo ustvaril in negoval večdimenzionalen digitalni odtis tudi na mobilnih družbenih omrežjih.

S praktično delavnico želijo izvajalci starše mladostnikov osvestiti o nevarnostih, ki so povezane z uporabo mobilnih družbenih omrežij. Želijo jih soočiti s konkretnimi primeri, ki so bili posledica nespametne uporabe mobilnih družbenih omrežij med mladimi v tem starostnem obdobju. (sneto s strani: https://www.varniinternet.si/izobrazevanja/odrasli/mobilna-druzbena-omrezja )

 

Torek, 3. oktober 2017: Radovan Radetić – ODRAŠČANJE: USODA ALI IZZIV, ob 17.00 v avli OŠ Alojzija Šuštarja.

Z vstopom otroka na predmetno stopnjo izobraževanja nastopi nov krog v odnosih znotraj družine: neuspešen učenec zamenja učenca – otroka, zaskrbljena mati postane učiteljica. Zdaj ob kosilu otrok pogosto sliši besede: Kaj je za nalogo? Premalo bereš. Kdaj se boš učil? Učenje kot kazen. Šola, šola, šola. Kaj pa otrokova čustva, kadar je žalosten, zaljubljen ali je v skrbeh?

Na vprašanja v zvezi z vzgojo odraščajočih otrok nam bo odgovarjal gospod Radovan Radetić, po izobrazbi univ. dipl. sociolog. Zaključil je tudi izobraževanje za družinskega terapevta, mednarodno šolo za družinske mediatorje, vpisan pa je tudi med mednarodne trenerje. (sneto s strani: (http://www.aleksandra-zavod.si/index.php/items/item/91-radovan-zivljenjepis)

 


Predavanja v šolskem letu 2016/17

Torek, 9. maj 2017: Darja Barborič Vesel – POMAGAJMO OTROKU RAZVITI ZDRAVO SAMOSPOŠTOVANJE, ob 16.00 v avli OŠ Alojzija Šuštarja.

Ali veste, kako se v otroku razvija samospoštovanje? Vas zanima, kako vaše samospoštovanje vpliva na otrokovo? Bi se radi naučili, kako olajšati razvoj samospoštovanja v družini?

Otroke je potrebno je opremiti z notranjo trdnostjo, ki jim bo omogočala suvereno in konstruktivno delovanje v težjih življenjskih situacijah. Občutka samospoštovanja otrokom ne moremo »dati«, lahko pa jim pomagamo, da ga začnejo razvijati.

Na predavanju boste izvedeli veliko o tem, kako lahko spodbujate in podpirate svojega otroka, toda poleg tega ne smemo pozabiti, da je v družinskem življenju pomembno samospoštovanje prav vseh družinskih članov. Vzgoja in skupno življenje je vzajemen proces, in naše samospoštovanje je v veliki meri odvisno od tega, kaj lahko drug drugemu damo. Otroci imajo enake potrebe kot odrasli: tako kot si starši želijo prispevati v življenju otrok, hočejo tudi otroci biti pomembni za življenje svojih staršev.

Predavala nam bo gospa Darja Barborič Vesel, mentorica skupin za starše, ki iščejo pot do kvalitetnejših odnosov v družini. Več let predava na srečanjih za starše, pokriva raznovrstne tematike, od varne navezanosti, do postavljanja mej in življenja z najstniki, vse skozi prizmo boljšega zavedanja o pomenu odnosov med otroki in starši. (sneto s strani: http://familylab.si/laboratorij/za-vzgojno-izobrazevalne-in-socialno-varstvene-ustanove/)


Torek, 7. 2. 2017: Jani Prgić: Tanka črta odgovornosti ob 17.00 v avli OŠ Alojzija Šuštarja.

Tanka črta odgovornosti je predavanje, ki prinaša »redefinicijo odgovornosti«. Pojasnjuje vedenjski model, s katerim lahko na preprost način dosegamo osebnostne spremembe. Predavanje sloni na psihološkem modelu, ki je nastal na podlagi raziskav v različnih kulturah po celem svetu in pojasnjuje, kako se ljudje naravno odzivamo na probleme na zelo enake načine, ne glede na to, koliko smo stari, katere narodnosti ali rase smo.
Udeleženci označujejo predavanje na naslednji način: »Daleč najbolj zabavno in duhovito strokovno predavanje, kar smo jih kdajkoli poslušali.” (s spleta http://www.janiprgic.com/)

Petek, 13. 1. 2017, ob 16.00, v dvorani Matije Tomca: Peter Topič (z Inštituta za zasvojenost in travme) – ČESA SE MLADOSTNIKI NAUČIJO O SPOLNOSTI V DIGITALNI DOBI
Predavanja so namenjena vsem, ki želijo svojim otrokom omogočiti varno in uravnoteženo odraščanje v svetu, ki prinaša nove izzive hitreje kot kdaj koli prej v zgodovini človeštva. Osredotočena so na prepoznavanje pasti, predvsem pa na praktična in uporabna znanja ter orodja, ki staršem pomagajo vzgajati in postavljati smiselne omejitve v sodobnem digitalnem svetu.” (Topič)


 

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.