Duhovna misel

6. nedelja med letom

V današnjem evangeliju se Jezus se sreča z gobavcem: gre za njegov odnos do obrobnih. Za njih ni bilo upanja. Edini, ki jih lahko reši, bi bil Bog. Ampak, dokler so nečisti, se ne morejo zateči k Bogu v tempelj. Situacija je brezupna.

Evangelist začne s prvim presenečenjem: k Jezusu pride gobavec. Gobavec v njegovem kontekstu ne pomeni le nekoga, ki je bolan, ampak od Boga kaznovani grešnik. Gobavost je  bila strašna bolezen, zato ker zanjo ni bilo ozdravljenja. V vsem Svetem pismu (SP) imamo le dva gobavca, ki sta bila ozdravljena. Morali so biti zunaj mesta, niso se smeli nikomur približati.

Ta gobavec je slišal govoriti o Jezusu. Pri sebi si je mislil, da mogoče obstaja zanj upanje. Zato še enkrat prestopi zapoved, da bi se približal Jezusu. Na kolenih (gre za ponižno držo, ne zahtevo) ga je prosil: "Če hočeš, me moreš očistiti.” Ne prosi, da bi bil ozdravljen, ampak "če hočeš”. Ta človek je vse izgubil: družino, delo, dostojanstvo, prijatelje in tudi Boga. Ta človek prosi Jezusa, da ponovno vzpostavi kontakt z Bogom, da ga očisti.

Jezus bi se moral zgroziti nasproti temu grešniku, ki še nadaljuje z dodatnim prestopanjem zakona. Obrne se k njemu, čeprav bi se moral od njega oddaljiti. Evangelist zapiše: “Zasmilil se mu je. Iztegnil je roko.” Ta izraz, ki se navezuje na Mojzesove knjige SP (Exodus), spominja na Mojzesa, ko je stegnil roko proti sovražnikom. Zato nam tako Jezusovo dejanje postavi vprašanje: Kaj neki bo naredil Jezus, ali ga bo kaznoval, ker je prestopil zakone? Jezus se ga dotakne. Čeprav za ozdravljenje ni bilo potrebe, da se dotika gobavca. Pa vendar se ga je dotakni. Reče: "Hočem, bodi očiščen.” Božja volja je, odstraniti vse družbene marginacije in popolnoma odstraniti kategorijo čist - nečist.

Naslednje presenečenje, ki ga najdemo v evangeliju, je, da so gobe takoj izginile. Bil je očiščen. Kakšne zasluge je imel ta gobavec za to? Nobenih. Saj je v očeh religijske skupnosti še naprej prestopal zakone. Jezus s tem poudari, da ni res to, kar uči institucija, da se moraš najprej očistiti, da bi se mu lahko približal (Bogu), ampak se mu moraš najprej približati in sprejeti Gospoda. On te bo očistil. To je Jezusova novost.

Potem ga Jezus krega. Čudno, zakaj tega ni naredil prej, pred čudežem? Ne krega ga, ker mu je zaupal, ampak ker je veroval v “boga", ki ga je izključil. Kam ga “vrže"? Iz tiste institucije, ki namesto da bi spolnjevala Božjo voljo, uči človeške ideje, ki so daleč od boga. Ko ga je ozdravil, mu pomaga še to, da se osvobodi institucionalne navezave. "Pojdi, pokaži se duhovniku in daruj za svoje očiščenje, kar je Mojzes predpisal.” Torej, Mojzes je predpisal, ne Bog. Gre za to, da se Bog daruje za nas, za naše očiščenje.

Gobavec je šel in začel na vsa usta pripovedovati o tem dogodku. Ni šel k duhovnikom, saj je razumel, kaj mu je Jezus povedal na ironičen način. Gobavec se oddalji od institucije, ki ga je izključila, in začne pripovedovati to, kar je oznanjal Jezus. Sporočilo tega odlomka je, da Bog ne diskriminira ljudi. Zanj ljudje niso čisti in nečisti. In ne drži, da se je treba očistiti, da bi lahko sprejel Boga, ampak je Bog tisti, ki sprejme, ki očisti. Božje sprejemanje ni posledica človekovih dejanj.
Ta gobavec, ko je očiščen, začne oznanjati. To je povzročilo, da  Jezus ni mogel več javno v mesto. Zakaj? Zato, ker se je dotaknil gobavca in je postal “nečist”. S tem, ko se je dotaknil gobavca, ko ga je očistil, je postal v očeh religije nečist.

Zgodi se še tretje presenečenje. Ljudje, namesto da bi se oddaljili od Jezusa, zaradi tega ker se je dotaknil gobavca, od vsepovsod prihajajo k njemu. Razumeli so sporočilo, ki jim ga je posredoval gobavec preko Jezusa: nova podoba Boga, ki sprejema, očiščuje in daje življenje.
David Kraner

  • ŠTUDENTSKI DOM J. F. GNIDOVCA
    [email protected]
    Ravnatelj: (01) 58 22 256
    Svetovalna delavka: (01) 58 22 249
    Tajništvo: (01) 58 22 300
    Kaplan: (041) 366 096

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.