Duhovna misel
2. nedelja med letom
Z vami bi rad delil misli o nedeljski Božji besedi. Evangelij govori o znanem čudežu: Jezus spremeni vodo v vino na svatbi v galilejski Kani. Za začetek nanizam nekaj vprašanj:
- Ali verujem, da se je ta čudež dejansko zgodil? (Spremenitev nekaj sto litrov vode v vino.)
- Kakšen pomen ima ta čudež? Zakaj bi Jezus priskrbel ogromno količino vina za poročno slavje?
- Kakšen globlji pomen ima to znamenje?
Pa bi začel z zadnjim. V evangeliju je rečeno, da je bilo to »prvo znamenje«, s katerim je Jezus razodel svoje veličastvo. Če je nekaj »prvo«, ima v Svetem pismu pogosto nek poseben pomen. V dveh plasteh iščimo odgovor:
Prvi pomen je neposreden: Ženin se znajde v stiski … Napačno so predvideli število obiskovalcev slavja in zmanjka vina. To je lahko predstavljalo resno zamero in konec praznovanja – sramoto. Marija prepozna stisko in to pove Jezusu. Hkrati zaupa – veruje – da lahko On to reši. Tudi strežnike spodbudi k zaupanju v Jezusovo moč. In res … ko vsi sodelujejo, pride do razodetja Jezusove Božje moči; situacija je rešena in ženin je počaščen v očeh starešine in svatov. To »prvo« znamenje nosi v sebi temeljne poudarke vsakega znamenja: Marija nas spodbudi k zaupanju v Jezusovo delovanje in nas pri tem vodi. Ko Jezusa vzamejo/mo zares, se razodene in naredi čudovito spremembo – pokaže, da je Božje veličasten in odpira nebesa zemlji.
Drugi pomen je presežen in bogat z napovedjo: Pomislimo na naslednje poudarke:
- Ali ni Jezus pomnožil tudi kruh (malo kasneje)?
- Ali ni vina in kruha spremenil v svoje Telo in Kri in se dal v jed apostolom?
- Ali ni apostol Janez v Razodetju videl gostije v nebesih, v kateri se Jagnje kot Ženin daje v jed svoji nevesti razodevajoč popolno ljubezen?
Z nekaj domišljije lahko niti zvežemo skupaj in oblikujemo sporočilo in spodbudo: prvo znamenje (v Kani) je napoved celotnega smisla razodevanja Kristusa, ki je v tem, da bo vse pripeljal do nebeškega slavja, ki je poroka med Njim in nevesto – Cerkvijo (torej vsakim, ki ga je v življenju ljubil in priznal). Predpodoba je pomnožitev vina na svatbi, ki ugaša, in pomnožitev kruha na pustem in samotnem kraju. Jezus je preobilje – vsega daje v milostni meri. To pomeni, da ne daje le svojih darov, ampak sebe.
Vzemimo torej nekaj misli za svoje življenje za na pot:
- Jezus želi razodevati svoje veličastvo in pri tem tudi sodelovati z nami. Pri tem nas Marija vabi k zaupanju: »Kar koli vam reče, storite.«
- Cilj je nebeška poroka z Gospodom. Celotno krščansko življenje, rast v svetosti, zapovedi, pokora, skupnost itd. nas želi pripeljati k veselemu slavju popolne podaritve v ljubezni med nami in Gospodom. V tem nas vsakič navdihuje sleherna sv. maša. Pri njej se nam naš Ženin, Gospod, podari, mi pa Njemu.
- Mariji so dana resnično velikanska pooblastila za nas: Da nas vzgaja, varuje in prosi za nas. Prej kot vse drugo se obrnimo k njej (ko nas je strah, ko smo nemočni, ko želimo priti k Jezusu …).
Bratje in sestre! Veselimo se v Gospodu nad našo prihodnostjo in ne bojmo se je. Jezus nam razodeva svoje Srce, razodevajmo mu ga tudi mi!
Lep teden!
P. S.: (1) Nad Jezusovo pomnožitvijo vina bi se lahko pravičniško pritoževali in tarnali z mislijo: Jezus podpira alkoholizem … Pa vas raje povabim k zaupanju: Jezus je že vedel, kaj je delal: če bi bili tam pijanci, jih že ne bi pohujšal z vinom. Lahko zaupamo, da je bila dobra družba. Mi pa le pazimo, da bo lahko Jezus tudi nam vedno zaupal.
P. S. (2) Ta teden je teden molitve za edinost kristjanov. Povabljeni ste k sv. mašam s prošnjami, da Sveti Duh zaceli razpoke v Kristusovem telesu – razdeljeni Cerkvi.
Gregor Bregar