Urška Končar, alumna 27. generacije Škofijske klasične gimnazije, je ena izmed letošnjih diamantnih maturantov. Urška zna briljantno povezati bistroumni nesmisel, ki se za večino od nas skriva v besedni zvezi razvedrilna matematika. Njena profesorica matematike pravi, da občuduje Urškino matematično suverenost. Vsi, ki smo jo srečevali v razredu ali dijaškem domu – Urška je tam bivala štiri leta, ker prihaja z Bleda – pa jo poznamo tudi kot srčno, veselo in velikodušno dekle. Vabljeni k branju!
Urška, za začetek nam povej, kako preživljaš »najdaljše počitnice« med gimnazijo in študijem na univerzi?
To poletje sem veliko potovala; bila sem v Ameriki z družino in na Portugalskem s prijatelji, kjer je potekalo svetovno srečanje mladih v Lizboni. Kar nekaj časa sem preživela s prijatelji na morju, na oratoriju ali s sorodniki. Seveda pa sem nekaj dni preživela tudi v brezdelju, ko sem le gledala kakšne serije.
Kako je biti diamantna maturantka?
Zelo lepo, saj mi to predstavlja nagrado za trud v vseh letih gimnazije. Kljub temu pa se mi ta rezultat ne zdi tako pomemben, kot bi mogoče pričakovala, saj sem na dan rezultatov namreč dobila 33 točk, do diamantne mature pa sem prišla šele z ugovorom. V času čakanja se mi je matura začela zdeti manj pomembna kot do tedaj. Vseeno pa me je rezultat zelo razveselil, še posebej ko sem videla, da mi ga iskreno privoščijo tudi domači in prijatelji.
Kljub trudu pa si diamantne mature (niti med letom niti med čakanjem na odgovor o ugovoru) nisem upala pričakovati. Po tihem sem si jo želela, vendar pa sem ciljala predvsem na zlato maturo.
Kdaj si se odločila poiskati še en odstotno točko? Kaj te je pri tem vodilo?
Sprva sem bila prepričana, da se te ene točke ne splača iskati, saj je rezultat že tako lep, za fakulteto, kamor sem se vpisala, pa ni bilo omejite. Kljub temu pa sem malo pregledala maturo in videla, da so mi pri slovničnemu delu latinščine nekaj narobe ocenili. Svojo maturo sem pokazala še obema profesoricama latinščine, ki sta me učili, in sta mi nato pomagali pri ugovoru.
Kako si ti doživljala četrti letnik gimnazije, ki predstavlja neposredno pripravo na maturo?
Skozi vse leto se mi je zdelo, da se matura prehitro približuje, kasneje (zadnji mesec pred začetkom) pa sem le še upala, da hitro pride in nato hitro mine. Najprej smo pisali esej pri slovenščini, na katerega se nisem prav posebej pripravljala, saj še nisem imela občutka, da je napočila že prava matura in to ni le en izmed vseh navadnih testov. Nato smo imeli čez tri tedne angleščino, za tem pa v roku treh tednov še vse ostalo. Kar se tiče pisnega dela mature, sem imela veliko srečo, saj sem imela predmete zelo lepo razporejene – med vsakim vsaj dva dneva časa za učenje. Najbolj me je zaskrbelo, ko sem videla razpored ustnega dela mature. Vse štiri predmete z ustnim delom in fiziko kot zadnjim pisnim izpitom sem imela namreč v istem tednu. Kljub temu pa se je vse lepo izšlo; največ sem se učila slovenščine, ostalo pa sem le malo ponovila, saj mi je zelo koristilo sprotno delo preko celega leta.
Kakšno je bilo tvoje počutje med maturitetnimi izpiti?
Dnevi pred samimi izpiti so bili stresni, velikokrat sem rabila več ur, da sem sploh lahko zaspala. Prav tako mi je proti koncu motivacija močno padala. Vseeno pa je bil tudi ta mesec lep in poln doživetij. Zdi se mi, da je bil vikend, ko smo pisali angleščino in nato slovenščino v ponedeljek, edini vikend, ki sem ga v štirih letih celega preživela v JDD-ju. Vreme je bilo zelo lepo, zato smo se, kljub ravno odpisani maturi, z ostalimi zvečer odpravili na sprehod in igrali odbojko. Tudi prej omenjeni teden z vsemi ustnimi ocenjevanji je bil poln majhnih dogodkov; en dan sem odšla domov na valeto svoje mlajše sestre, en dan sem bila na koncertu Stična benda, ki je bil pred zavodom.
Kako ti vidiš priprave na maturo na ŠKG? Bi kaj posebej pohvalila, si morda kaj pogrešala?
Priprave so se mi zdele super. Profesorji so nam vsa leta govorili, da moramo delati sproti, vendar se mi to nikoli ni zdelo tako izrazito pomembno. Med maturo pa sem opazila, kako prav so imeli. Pri fiziki npr. nam je profesor vsak teden dal ogromno naloge, ki sem jo včasih reševala tudi več ur. Na koncu pa sem zadnji dan pred maturo iz fizike le še malo ponovila (tisti dan me je bolela glava in se nisem veliko učila) in naslednji dan dobro odpisala.
Všeč so mi bile tudi ločene priprave za višji in nižji nivo pri matematiki in angleščini. Še posebej koristne so bile pri matematiki, kjer me je zanimalo veliko stvari/nalog, ki so se večini razreda zdele pretežke ali neuporabne, in smo jih tako lahko v teh urah, ko smo bili ločeni po nivojih, skupaj reševali. Mogoče sem zaradi tega pogrešala ločevanje po nivojih že v nižjih letnikih.
Tvoja izbrana predmeta na maturi sta bila fizika in latinščina. Kaj je botrovalo tej izbiri?
Najprej sem izbrala fiziko, saj mi je bila zelo všeč. Ker na začetku leta še nisem vedela, kaj bi rada študirala, sem želela vsaj en naravoslovni predmet in mi je bila fizika izmed vseh najboljša. Zdi se mi, da je, če jo razumeš, lahko precej lahka. Ne zahteva veliko teoretičnega znanja, temveč bolj logično razmišljanje. Za latinščino nisem bila takoj prepričana, izbirala sem med tem in informatiko. Na koncu sem se odločila za latinščino, da sem jo lahko pisala na višjem nivoju, zaradi česar sem angleščino vzela na osnovnem. To se mi je zdela njena največja prednost.
Kako komentiraš slovenski maturitetni esej, o katerem se letos precej razpravlja?
Slovenski esej se mi je zdel kar v redu. Tema bi bila sicer lahko boljša, ampak se mi tudi ta ni zdela tako grozna. Zdi se mi, da smo se zelo veliko pripravljali in premislili o ogromno možnih temah in primerjavah, na koncu pa smo pisali o nečem, kar smo med poukom omenjali bolj malo. Nam je pa to dalo možnost, da smo res pisali o tem, kako smo knjige dojemali sami, in nismo opisovali mnenja profesorice ali ostalega razreda.
Kako gledaš na leta šolanja na ŠKG?
Gimnazijska leta so minila kar malo prehitro, še sploh zaradi korone in posledično šolanja od doma skoraj ves drugi letnik. Seveda je bilo vsa štiri leta potrebnega veliko učenja, vseeno pa si bom ŠKG zapomnila predvsem po dogodkih, kot so ekskurzije, duhovne obnove, izdelava jaslic in mnogo drugih razrednih doživetjih. Gotovo mi bodo ostala v zelo lepem spominu.
Kaj posebej dragocenega si se naučila na ŠKG za življenje?
Naučila sem se potrpežljivosti, vztrajnosti in trdega dela, ŠKG pa mi je razvijala tudi ustvarjalnost in občutek za sočloveka.
Kaj sicer rada počneš v življenju, kdo/kaj je tvoja najljubša družba?
Prosti čas rada preživljam z drugimi. Moja najljubša družba so prijatelji iz dijaškega doma in šole (gimnazije in osnovne šole) in (razširjena) družina.
Ali imaš občutek, da družba v Sloveniji pričakuje veliko od uspešnih dijakov?
Sama niti nimam takega občutka. Zdi se mi, da vsi znajo ceniti razne dosežke, še posebej na mednarodnih tekmovanjih, vendar pa vsakdo razume, da je konkurenca pogosto zelo močna in tudi najbolj uspešni včasih ne dosežejo svojih ciljev.
Kaj bi rada počela v življenju? Kakšni so tvoji načrti za prihodnost?
Zaenkrat še ne vem točno. Izbrala sem študij matematike, tako da nekaj v tej smeri. Poleg dokončanega študija si želim, da ne bi porabila vsega prostega časa zgolj za učenje, ampak tudi v družbi sovrstnikov in pri dejavnostih, ki me osrečujejo. Dolgoročnih načrtov še nimam.
Kaj je o Urški povedala Andreja Jelovčan, njena profesorica za matematiko: »Urška je v vseh štirih letih šolanja na ŠKG prejela prvo nagrado na državnem tekmovanju iz razvedrilne matematike. Njeno reševanje tekmovalnih nalog je vedno izgledalo igrivo, lahkotno in preprosto, čeprav je reševala zelo težke naloge. V razredu je delovala povezovalno in optimistično. Pri urah matematike je bila potrpežljiva, ko sem večkrat razlagala kakšno bolj osnovno nalogo njenim sošolcem. Njeno matematično razmišljanje pa je bilo vedno daleč nad običajnim znanjem srednješolca. Kadar je Urška med uro matematike dvignila roko, sem vedela, da bom morala dobro razmisliti, da ji bom lahko odgovorila. Ker so bila njena vprašanja tako kompleksna, sem večkrat tudi jaz s podvprašanji preverila, če prav razumem njeno vprašanje. Sošolci večinoma niso razumeli, kaj me Urška sprašuje, bili so pa neskončno veseli njenih vprašanj, ker so si tako med uro matematike pridobili malo časa za »počitek««.
… in kaj Tine Martin Perger, Urškin razrednik: »Že v osnovni šoli je pokazala, da sta matematika in logika področji, na katerih bo blestela Urška tudi v prihodnosti. V vseh letnikih je posegla po zlatih priznanjih iz razvedrilne matematike, logike ter najvišjih mestih na tekmovanjih za Vegova priznanja in na državnem tekmovanju ACM Bober. Poleg uspehov na tekmovanjih je Urška svojo nadarjenost v šoli kazala tudi na drugih predmetnih področjih, saj je vsako gimnazijsko šolsko leto končala z odličnim uspehom in odličnimi ocenami pri vseh predmetih. Urška pravi, da se je v razredu zelo dobro počutila. Preden je prišla v gimnazijo, je pričakovala bolj nadobuden in povezan razred, kot se je pokazalo na začetku 1. letnika, a se je nato skozi leta izpolnilo tudi to pričakovanje. Urška tako opisuje svoja gimnazijska leta: »Imeli smo zabavne razredne projekte, v katerih sem zelo uživala. To so bili pevski in dramski festivali, razredne jaslice, ekskurzije in duhovne obnove. Prav tako smo imeli zelo dobre profesorje, na katere smo se lahko obrnili in od njih vedno dobili pomoč. Tudi sam pouk je bil sproščen in poln razrednih debat.« Tudi v Jegličevem dijaškem domu je prepoznala spodbudno okolje, kjer se je veliko družila z vrstniki in pridobila delovne navade. V cerkvi so zelo dobre orgle. Predvsem pa ji v lepem spominu ostaja bivanje v domu zaradi vsakodnevnih majhnih trenutkov, kot so recimo skupne večerje, sprehodi, guganje na gugalnici pred domskim vhodom in filmski večeri.«
Bi rada še kaj povedala, pa nisem vprašala?
ŠKG je odlična šola, saj je pouk kvaliteten, hkrati pa ne poudarja samo znanja, ampak nas spodbuja tudi k medsebojnemu povezovanju, sodelovanju in pomoči drug drugemu. Za to izkušnjo sem zelo hvaležna.
Urška, prisrčna hvala za iskrive odgovore. Želimo ti že veliko radostnih trenutkov pri odkrivanju vseh talentov, ki jih premoreš! Srečno!
Zapis je pripravila Lily Schweiger Kotar.
© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
ASP.NET_SessionId | session | Issued by Microsoft's ASP.NET Application, this cookie stores session data during a user's website visit. |
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
AWSELB | session | Associated with Amazon Web Services and created by Elastic Load Balancing, AWSELB cookie is used to manage sticky sessions across production servers. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 6 hours | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
locale | 1 month | Facebook sets this cookie to enhance the user's browsing experience on the website, and to provide the user with relevant advertising while using Facebook’s social media platforms. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
TawkConnectionTime | session | Tawk.to, a live chat functionality, sets this cookie. For improved service, this cookie helps remember users so that previous chats can be linked together. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ym_visorc | 30 minutes | Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly. |
AWSALB | 7 days | AWSALB is an application load balancer cookie set by Amazon Web Services to map the session to the target. |
idrxvr | 1 year 1 month | This cookie is used for analyzing the traffic. The cookie collect information on the user activity and identify the issues for improving the service. |
ymex | 1 year | Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation. |
yuidss | 1 year | Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_29568944_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_ym_d | 1 year | Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session. |
_ym_isad | 20 hours | Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers. |
_ym_uid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
atid | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
atidx | 1 year 1 month | This cookie is set by the provider AT Internet. This cookie is used for storing the visitor ID which helps in identifying the user. This cookies are used for web traffic measurement. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
sid | session | The sid cookie contains digitally signed and encrypted records of a user’s Google account ID and most recent sign-in time. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
yabs-sid | session | Yandex sets this cookie to store the session ID. |
yandexuid | 1 year | Yandex sets this cookie to identify site users. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
i | 10 years | This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising. |
id | session | Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
aff | 1 month | No description available. |
ClientId | 1 year | No description available. |
COMPASS | 1 hour | No description |
debug | never | No description available. |
DotMetrics.DeviceKey | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
DotMetrics.UniqueUserIdentityCookie | 1 year | This cookie is set by the provider Dotmetrics.net. This cookie is used for implementation of the technical part of the MOSS measurement. |
FirstTimeReferer | 1 year 8 months 7 days | No description |
HostSwitchPrg | past | No description |
lb_zemljevid_najdi_si | 10 minutes | No description |
metrika_enabled | session | No description available. |
OIDC | 6 months 1 day | No description available. |
OptInPrg | past | No description |
ref | session | No description available. |
rl_anonymous_id | never | No description available. |
rl_user_id | never | No description available. |
RoutingKeyCookie | past | No description |
session_hihaho | 6 hours | No description |
site | session | No description |
twk_idm_key | session | No description |
ww_d | 50 years | No description available. |
ww_p | 50 years | No description available. |
ww_s | 30 minutes | No description available. |