V letošnjem šolskem letu je geslo Zavoda sv. Stanislava povezano s 30. obletnico ponovnega delovanja Zavoda sv. Stanislava (Škofijske klasične gimnazije in Jegličevega dijaškega doma) – “IZ HVALEŽNOSTI LJUBITI”.
Sledimo konceptu klasičnosti, ki je eden od temeljev Zavoda sv. Stanislava – tako pri vsebinah (likovno ustvarjanje, glasba, gibanje, gledališče, narava), kot tudi pri samem podajanju vsebin oz. načrtovanju dejavnosti.
Povezujemo se z vsemi enotami Zavoda sv. Stanislava:
V VRTCU SE POVEZUJEMO:
V dopoldanskem času se izvajajo mnoge obogatitvene dejavnosti:
ZDRAVJE V VRTCU 2020-2021 (poročilo vrtca)
Plačljive dejavnosti se izvajajo v dogovoru s starši.
V šolskem letu 2020/2021 bodo dodatno plačljive dejavnosti:
Z nami je povezan s tedenskimi obiski skupin, kjer sodeluje pri dnevnih dejavnostih, nam v živo ponazarja Katehezo Dobrega pastirja, nam pomaga razumeti največje cerkvene praznike – božič, velika noč …, predvsem pa nam s svojim zgledom kaže podobo Dobrega pastirja.
KATEHEZO DOBREGA PASTIRJA izvajamo v PASTIRJEVEM ATRIJU.
Pri Katehezi Dobrega pastirja želimo otroku pomagati, da se razcveti njegov odnos z Bogom:
– s pomočjo uvajanja in poglabljanja v temeljne skrivnosti vere,
– na način, ki spoštuje otroka na njegovi stopnji razvoja,
– s pomočjo bogate svetopisemske in liturgične dediščine zakramentalnega izročila.
DELO
Ko otrok odkrije potrebo po redu, ga mine samovolja. Delo se ga dotakne v globini, zato postane urejen, zainteresiran in ustvarjalen. Kateheza Dobrega pastirja postavlja v ospredje duhovne vrednote otroštva in spoštovanja njegovega dostojanstva.
ATRIJ
Ni učilnica in ni cerkev, a je v njem vse, kar otrok vidi v cerkvi: Sveto pismo, oltar s predmeti za mašo, krstilnik in predmeti za krst …
Atrij je prostor, kjer otrok:
– lahko posluša in premišljuje Božje oznanilo,
– lahko svobodno izbira dejavnost in samostojno poglablja vsebino,
– živi v zbranosti, poglabljanju oznanila, molitvi in si pridobiva versko izkušnjo.
Kateheza Dobrega pastirja želi pomagati tudi odraslim, da bi odkrili neznane zaklade otroka.
Otroku pomagamo, da:
– ne stremi po priznanju in storilnosti,
– ne dela hrupa,
– se veseli svobode v mejah ljubezni,
– je solidaren z majhnimi in neznatnimi.
OPIS KATEHEZ
Oltar 2
Pri tej katehezi otrokom oznanimo, da je Kristus vstal in živi med nami; da se zbiramo okrog oltarja, da bi se srečali z Jezusom in da se Bog človeku razodeva po besedi, ki jo poslušamo pri sveti maši. Otroci spoznajo predmete, ki jih duhovnik potrebuje na oltarju pri sveti maši. S tem želimo v otroku prebuditi željo, da bi s predstavljenimi predmeti postal domač in se raje udeleževal svete maše.
Liturgični koledar
Otrok spozna obdobja cerkvenega leta. Posredujemo mu sporočilo, da je Jezus umrl in vstal od mrtvih; da se zbiramo okrog oltarja, da bi se srečali z Jezusom in da se Bog človeku razodeva po besedi, ki jo poslušamo pri sveti maši.
Liturgične barve
Liturgične barve označujejo različna obdobja in praznike v cerkvenem letu. Otrok spozna, da barva mašnega plašča nakazuje posamezni čas cerkvenega leta. Tako otroku postajajo stvari v cerkvi bolj poznane, domače.
Duhovnikova oblačila
Duhovnikova mašna oblačila nas spominjajo na povezanost z Bogom. Otrok spozna poimenovanja in vsebinski pomen duhovnikovih mašnih oblačil. Vsako oblačilo ima nek simbolni pomen. Tako razvija spoštovanje do stvari, ki se uporabljajo pri bogoslužju. Spozna, da je sveta maša nekaj tako velikega, da se moramo nanjo pripraviti in da duhovnik na poseben način pripada Bogu.
Globus – dežela Izrael
Bog se je učlovečil v konkretnem prostoru in času. Odkrijemo, da je Jezus pravi Bog in pravi človek; kje je Jezus živel. Spoznamo, kje na globusu in zemljevidu se nahaja dežela Izrael in tri najpomembnejša mesta v Jezusovem življenju.
Dobri pastir
Preko prilike o Dobrem pastirju otrok spozna, da pastir za svoje ovce skrbi, jih kliče po imenu in zanje da svoje življenje; tako odkriva občutek varnosti in zaupanja Bogu, spoznava vidik skupnosti in vesoljnosti.
Prilike o Božjem kraljestvu:
Gorčično zrno
Rastemo celo življenje. Bog je vir rasti za celotno stvarstvo. Otrok se seznani s priliko o gorčičnem zrnu in občuduje rast iz majhnega nevidnega v vidno, rast nebeškega kraljestva v stvarstvu in samem sebi, rast v zavedanju lastnega dostojanstva, veselja nad lastnim telesom.
Dragoceni biser
V tej katehezi želimo pomagati otroku, da bi cenil in se veselil, čudil nad tem, kar je majhno, pa jeza nas lahko zelo veliko in dragoceno. Razvijamo čut za dragocenost, učimo se ločiti bistveno od nebistvenega in smo pozorni na božja znamenja.
Zaklad na njivi
Otrok preko prilike o skritem zakladu na njivi spozna, se veseli zaklada – to je Božjega kraljestva. Zaklada si ne moremo lastiti, moramo ga pošteno pridobiti. Iščemo povezave med prilikami o Božjem kraljestvu in našim življenjem.